کد خبر : 30606
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

پوشش شبکه فاضلاب شهری در آذربایجان‌شرقی بالاتر از میانگین کشوری است

پوشش شبکه فاضلاب شهری در آذربایجان‌شرقی بالاتر از میانگین کشوری است

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: پوشش شبکه فاضلاب شهری استان حدود ۷۰ درصد بوده و از میانگین کشوری آن به صورت چشمگیر بالاتر است.

به گزارش نگاه، پرویز عباسی روز دوشنبه در آیین کلنگ‌زنی فاز نخست اجرای مشارکتی شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای «طالبخان» مراغه اظهار داشت: با این وجود ۶ پروژه در بخش فاضلاب شهری استان به ارزش ۴۲ میلیارد تومان و چندین طرح آبرسانی با ۳۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجراست. 
وی بیان کرد: کمبود منابع آبی موجب شده است تا نگاه به فاضلاب نیز تغییر کند و اکنون نباید فاضلاب شهری را عاملی برای آلودگی محیط زیست به شمار بیاوریم.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر فاضلاب شهری پس از تصفیه قابل استفاده و یک منبع آبی پایدار به شمار می‌رود و بازچرخانی آن در سطح کشور جا افتاده است تا جایی که با پیگیری فرماندار و نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، مجوز ماده ۲۳ برای احداث تصفیه‌خانه سوم و توسعه شبکه فاضلاب مراغه نیز به همین منظور اخذ شد.
وی با بیان اینکه این طرح در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دارای ردیف اعتباری است، اظهار داشت: آب استحصالی از این تصفیه‌خانه به بخش صنعت این شهرستان اختصاص می‌یابد و در حقیقت وارد بازچرخانی می‌شود.

اجرای مشارکتی شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای «طالبخان» 
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مراغه با پوشش ۹۰ درصدی شبکه فاضلاب شهری از این لحاظ در جایگاه نخست آذربایجان‌شرقی قرار دارد، بیان کرد: مردم شهرستان در زمینه مشارکت‌های مردمی در جهت توسعه شبکه فاضلاب روستایی نیز پیشرو استان هستند.
«عباسی» اضافه کرد: بر همین اساس امروز شاهد کلنگ‌زنی شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای طالبخان این شهرستان خواهیم بود؛ طرحی که شبکه جمع‌آوری و خط انتقال روستا با مشارکت اهالی انجام می‌شود. 
وی با بیان اینکه پیمانکار این طرح انتخاب شده و فاز اول آن با هشت میلیارد تومان امروز آغاز می‌شود، ابراز امیدواری کرد که طرح‌های مشابه آن در روستاهای دیگر استان نیز اجرایی شود.
به گزارش ایرنا در این آیین که با حضور «جواد رحمتی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در سالن عبدالقادر مراغی برگزار شد، دو طرح عمرانی شهری شامل «بلوار ۴۵ متری شهید حاج قاسم سلیمانی» و بلوار «۳۵ متری حدفاصل رسالت تا الغدیر» با ۸۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح و ۲ طرح دیگر شامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای طالبخان و پل دخیل مراغه‌ای با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی شد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 19 =