کد خبر : 36448
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۲۷

سرانجام ساماندهی وانت‌بارها، منتظر اقدام عملی شهرداری!؟

سرانجام ساماندهی وانت‌بارها، منتظر اقدام عملی شهرداری!؟
شهرداری در روزهای آینده آیا قادر خواهد بود با همراهی سازمان‌های انتظامی و قضایی پروژه ساماندهی وانت‌بارها را به سرانجام رساند؟!

وانت بارهای میوه فروش، کلمه‌ای که هربار با شنیدن آن ناخودآگاه صدای بلندگوی‌های گوش‌خراش، شلوغی و ازدحام اطراف آن، جر و بحث بر سرقیمت و کیفیت کالا، گره های ترافیکی و بسیاری از نازیبایی‌های بصری در ذهن تداعی می‌شود. این تصویر، گاها تمامی تلاش‌های مسئولین شهری در ساختن شهری زیبا با مبلمان و تجهیزات به‌روز و مدرن را زیر سوال می‌برد.

هرچند در اوضاع کنونی، هستند برخی افراد که به قصد کسب روزی حلال، اقدام به میوه فروشی با وانت بار به هر دلیلی از جمله اجاره بالای مغازه می‌کنند ولی طبق شواهد، اکثر این وانت‌بار ها در دست افراد محدودی هستند که با مافیاگری و به خاطر صرفه بالای اقتصادی از این راه کسب درآمد می کنند.

چنانچه گفته می‌شود تعداد ۳۰۰ دستگاه وانت بار میوه فروش در تبریز، فقط متعلق به ۱۸ نفر است که روزانه روانه خیابان‌ها و معابر به اصطلاح عمومی شهر می‌شوند و با قرق کردن آن محل به‌صورت خودخوانده، خود را صاحب آن مکان می دانند و به شهروندان حتی اجازه عبور و مرور از آن ناحیه را نیز نمی‌دهند.

کمترین فرض بر این است که در یک پیاده‌رو، مقداری پسماند و زباله توسط وانت بار میوه فروش ریخته شده و محل را ترک کرده است. این پسماندها جمع می‌شود و به سرعت زباله‌ها افزایش پیدا می‌کنند. در نهایت، مردم ظرف غذاهای خود را نیز آنجا رها خواهند کرد و حتی شاید به ماشین‌ها دستبرد زده شود و بسیاری از معضلات اجتماعی دیگر مثل محل فروش و مصرف موادمخدر، تکدی گری و … را سبب شوند.

مدیریت شهری تبریز اخیرا با نصب اطلاعیه‌های در سطح شهر، خبر از عملیات ساماندهی و پایانی بر معضل وانت ‌بارهای میوه فروش در تبریز را داد و حتی کمیته ای نیز جهت شناسایی وانت بارها و صدور ابلاغیه برای آنان جهت ساماندهی و دادن مکان های ثابت در معاونت خدمات شهری و سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تشکیل شد و رویه کار به صراحت اعلام شد ولی متاسفانه با گذشت چندین هفته از شروع این طرح، تاکنون نمود عینی از اجرای طرح در سطح شهر مشاهده نشده و این وانت بارها به قدرت قبل فعالیت خود را انجام می دهند.

با توجه به اوضاع اقتصادی و اجتماعی جامعه، سالانه تعداد این وانت‌بارها افزایش یافته و به صورت ساماندهی شده نسبت به قبل اداره می‌شوند و مسئولین شهری در این خصوص نسبت به گلایه‌های شهروندان پاسخ چندان محکمی ندارند. حال باید منتظر ماند و دید شهرداری در روزهای آینده آیا قادر خواهد بود با همراهی سازمان‌های انتظامی و قضایی پروژه ساماندهی وانت‌بارها را به سرانجام رساند؟!

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =