کد خبر : 29252
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

هاکی تبریز آبروی ایران در سطح جهانی است

هاکی تبریز آبروی ایران در سطح جهانی است

رئیس انجمن اسکیت هاکی ایران گفت: در ایران به نام آذربایجان گره خورده است و جزء افتخارات ایران است.

 به گزارش نگاه، در حاشیه برگزاری مسابقات لیگ برتر هاکی در تبریز سرمربیان تیم ملی ایران و رئیس انجمن اسکیت هاکی ایران در گفتگوی اختصاصی با نصر ضمن تمجید از امکانات ویژه تبریز در این رشته، به بررسی ظرفیت های موجود در آذربایجان شرقی پرداختند.
کاوه صدقی، رئیس انجمن اسکیت هاکی ایران و سرمربی تیم ملی هاکی روی یخ که توانست با تیم ملی ایران مدال طلای آسیا را کسب کند، با تمجید از ارسلان منفرد، مربی تبریزی تیم ملی اسکیت هاکی اینلاین ایران گفت: ارسلان منفرد از جوانان خوشنام تبریز هستند که با تلاش های خود توانستند یک زمین آبرومند و در حد نام تبریز بسازند که آبروی ایران در سطح جهانی است و مجموعه هاکی تبریز از لحاظ بین المللی یکی از سالن های ویژه کشور است.

 خوشبختانه مسابقات اینلاین هاکی برای نخستین بار مسابقاتش به صورت پخش زنده روی آنتن رفت که اتفاق بزرگی محسوب می شود که نشان دهنده توسعه این ورزش است
صدقی در ادامه افزود: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا دو سالی بود که مسابقات لغو شده بود ولی امسال با همت دست اندرکاران این رشته، مسابقات برگزار شد تا مقدمه ای باشد برای حضور تیم های ملی مردان و زنان ایران در مسابقات آسیایی که بتوانند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. بدنسازی این تیم هم به عهده اکبر شوقی است که یک سال است زحمت ورزشکاران را به دوش می کشد.
سرمربی تیم ملی هاکی روی یخ با اشاره به ظرفیت های بالای این رشته در تبریز گفت: این رشته در ایران به نام آذربایجان گره خورده است و جزء افتخارات ایران است. همچنین خانواده اسکیت هاکی مدل و الگویی هستند برای سایر رشته ها چراکه بدون کمک های دولتی و با همت این خانواده افتخاراتی را کسب کردیم و هرآن چیزی که در سایر فدراسیون ها شعار است ما تبدیل به واقعیت کرده ایم.سرمربی تیم اسکی روی یخ ایران با اظهار گلایه مندی از مسئولان استان گفت: همیشه تعجب می کنم از مسئولان ورزش آذربایجان شرقی که چرا از این مجموعه استفاده نمی کنند یعنی اعقاد دارم که وقتی این زمین وجود نداشت این تعداد ملی پوش معرفی کرده اند، الان بایستی خیل عظیمیاز ورزشکاران را در این رشته ببینیم. امیدوارم که برنامه های استعدادیابی در این شهر تدوام داشته باشد و با وجود چنین استعداد های ورزشی امیدواریم ورزشکاران استان از این امکانات استفاده کنند و به زودی شاهد توجه بیشتر آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان  استان به  این رشته باشیم.
در ادامه ارسلان علی جانی منفرد، سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی اینلاین ایران که نزدیک ۱۴ سال است به عنوان مربی و بازیکن عضو تیم ملی ایران است و قبل از آن هم مدتی به عنوان سرمربی تیم ملی ترکیه فعالیت داشت، در گفتگو با نصر در حاشیه مسابقات لیگ برتر هاکی اینلاین که در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه به عنوان مربی تیم سایمان تبریز در این مسابقات شرکت کرده است گفت: با بررسی تیم های شرکت کننده در این مسابقات سعی می کنیم بازیکنان با استعدادی که در این دور حضور داشتنه اند را به تیم  ملی دعوت کنیم و سعی می کنیم در اردوی اول ۳۰ الی ۴۰ نفر را به اردو دعوت کنیم و پس از آن نفرات اصلی را از میان آن ها انتخاب کنیم.
سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی اینلاین ایران افزود: اردویی که در آینده برنامه ریزی شده است قرار است در کمپ تمرینی در ترکیه برگزار شود و با تیم ملی این کشور بازی تدارکاتی خواهیم داشت تا نفرات اصلی را برای حضور در مسابقات آسیایی که در اردیبهشت  ماه در کشور چین برگزار خواهد شد، آماده شویم.

 منفرد همچنین در خصوص ظرفیت ها و استعداد های موجود در تبریز خاطر نشان کرد: متاسفانه با توجه به امکانات موجود در این سالن، بسیاری از شهرستان ها حسرت چنین امکاناتی را می کشند و تبریز از لحاظ امکانات و بازیکنان در حد بسیار بالایی قرار دارد؛ به طوریکه نفر هشتم جهان در این باشگاه تمرین می کند و ۴ بازیکن تیم ملی نیز در این سالن تمرینات خود را دنبال می کنند که می توان گفت چنین امکاناتی در خاورمیانه منحصر به فرد است.
وی در پایان با گلایه مندی از مسئولان گفت: متاسفانه آنطور که باید به  این  شرایط رسیدگی نمی کنند و این زمین قابلیت این را دارد که یخی باشد و در برنامه هایمان نیز قرار است تبدیل به سالن یخی شود ولی به این رشته همانند سایر رشته ها پرداخته نمی شود و اگر یک صدم توجهات به این ورزش شود، قطعا روز های موفق تری هم پشت سر خواهیم گذاشت. برای پخش زنده این مسابقات زحمات زیادی کشیدیم و هزاران خواهش و تمنا کردیم این در حالی است که بقیه رشته ها همواره پخش زنده سراسری دارند. اگر رسانه ها و مطبوعات بتوانند این رشته را پوشش دهند می توانیم شاکله اصلی تیم ملی را از تبریز تشکیل دهیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + هفده =