کد خبر : 34218
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

اهر صاحب هتل پنج ستاره مي‌شود

اهر صاحب هتل پنج ستاره مي‌شود

نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهر اهر به عنواني يکي از شهرهاي بزرگ و گردشگرپذير آذربايجان شرقي صاحب يک باب هتل پنج ستاره مي‌شود.

احمد محرم زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، احداث هتل پنج ستاره در  اهر را يکي از ضرورت هاي حوزه زيرساخت گردشگري دانست و افزود: با وجود اينکه کلنگ احداث اين هتل، پنج سال قبل به زمين زده شد، اما به زودي با حمايت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي و ورود بخش خصوصي، اجراي اين هتل عملياتي مي شود.

وي با اشاره به اينکه اين زيرساخت مي‌تواند در رشد و توسعه صنعت گردشگري منطقه ارسباران تاثير به سزايي داشته باشد، اظهار داشت: قرار است اين هتل مجهز در ?? طبقه با زيربناي ?? هزار و ??? مترمربع احداث شود که تسريع در عمليات ساخت آن مورد تاکيد مسئولان استاني و شهرستاني است.

محرم زاده ادامه داد: احداث هتل پنج ستاره مطالبه اقشار مختلف مردم اهر بود که خوشبختانه با همکاري شرکت مهر اصل، فرمانداري، ميراث فرهنگي و شهرداري اهر مجوزهاي لازم را اخذ کرد و به مرحله اجرا رسيد که اميدواريم در عميلات ساخت و تجهيز نيز تسريع شود.

وي احداث فاز دوم مجتمع آب درماني يل‌ سوئي و ثبت جهاني بقعه شيخ شهاب‌الدين اهري را از ديگر اقدامات لازم براي توسعه صنعت گردشگري شهرستان اهر بيان و اضافه کرد: در همين راستا برگزاري سالانه جشنواره ورني در اهر به منظور معرفي اين هنر صنايع‌ دستي بومي منطقه و تدوين برنامه‌هايي در حوزه تجاري‌ سازي و صادرات ورني در تبريز و تهران جزو اولويت‌ها است.

محرم زاده خواستار راه‌اندازي موزه مردم‌ شناسي و موزه باستان‌ شناسي اهر شد و گفت: با تلاش مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌ شرقي، کاروانسراي گويجه‌بئل در ليست کاروانسراهاي ثبت جهاني قرار گرفته و تصميم بر اين است تا کاروانسراي گويجه‌بئل به اقامتگاه بين‌ راهي جهت استفاده گردشگران تبديل شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 10 =