کد خبر : 1570
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۰۹

نقض برجام بدعهدی آمریکا را بار دیگر بر همگان آشکار کرد/برخورد دولت با برجام شكني آمريكا متناسب نيست

نقض برجام بدعهدی آمریکا را بار دیگر بر همگان آشکار کرد/برخورد دولت با برجام شكني آمريكا متناسب نيست

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش برجام و تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله ایران گفت: دو دستوری که به ظریف و صالحی داده شده کافی نمی‌باشد و باید از سر گرفتن فعالیت انرژی هسته‌ای یک روز هم به عقب نیفتد. به گزارش نگاه به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش برجام و تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله ایران گفت: دو دستوری که به ظریف و صالحی داده شده کافی نمی‌باشد و باید از سر گرفتن فعالیت انرژی هسته‌ای یک روز هم به عقب نیفتد.

به گزارش نگاه به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: پیام مقام معظم رهبری در اجلاس نماز در راستای برقراری فریضه بزرگ الهی که در استان البرز برگزار شد به لزوم شناساندن همه مردم به جایگاه نماز تاکید داشته و برنامه زندگی را نیز منطبق با آن کنند.

وی با بیان اینکه در متون اسلامی ما جایگاه نماز بسیار بالا است، گفت: همه باید به این فریضه اهتمام ورزیم و مخصوصا جوانان و دانش آموزان به این فریضه اسلام توجه ویژه داشته باشند.

سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان دهن‌کجی و جسارت به مسلمانان است

نماینده ولی فقیه استان در خصوص سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: سفر این فرد به کشوری که جمعیت بیشتر آن کشور همه مسلمانان است این سفر برای تحکیم و نفوذ صهیونیست به جمع مسلمانان است.

وی اذعان داشت: وقتی حاکمیت جمهوری آذربایجان با مراسم‌های مذهبی مسلمانان در آن کشور مخالفت کرده ولی با اجازه این سفر دهن‌کجی و جسارت به مردم آن کشور، مسلمانان کشور همسایه و مسلمانان جهان نشان دادند.

نماینده ولی فقیه استان مناسبت دیگر هفته را ۲۷ آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: این روز سالگرد شهادت آیت الله مفتح که حلقه وصل حوزه و دانشگاه بود که هنگام ورود به دانشگاه الهیات توسط گروه مزدوران استعمار ترور شد و امام راحل این روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

ثمره وحدت حوزه و دانشگاه منجر به آبادانی و ساختاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

وی با تاکید بر اینکه ثمره وحدت حوزه و دانشگاه منجر به آبادانی و ساختاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: منظور از وحدت نیز داشتن هدف واحد در دو دستگاه بزرگ حوزه و دانشگاه است که هر دو تنها به فکر تعالی انقلاب و حرکت در خط اسلام و انقلاب باشند.

نقض برجام بدعهدی آمریکا را بار دیگر بر همگان آشکار کرد

امام جمعه تبریز تمدید تحریم‌ها علیه ایران توسط مجلس آمریکا را یادآور شد و افزود: دو سال گذشته اوباما در خصوص اینکه اگر مجلس آمریکا برجام را قبول نکنند آن را وتو خواهم کرد قول داده بود ولی اکنون خود مصوبه آمریکا را امضا کرد و نامردی خود علیه ایران را به رخ همگان کشید و تحریم‌های ۱۰ گانه علیه ایران ایجاد شد.

وی ادامه داد: رهبر حکیم و دوراندیش اسلام از قبل نیز بدعهدی و غیرقابل اطمینان بودن آمریکا را گفته بودند ولی در آن دوران این برای برخی‌ها روشن نبود که با این نقض آشکار برجام برای همه روشن شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خود آمریکایی اعتقاد بر نقض برجام ندارند، گفت: دو ماده برجام هر جمله ماده هشت که بیان می‌کند گروه ۵+۱ متعهد خواهد شد هر گونه مقررات و آیین نامه به معنای جایگزینی تحریم‌ها و اقدامات باید خودداری کند و اگر به هر دلیلی تحریم‌ها مجددا تمدید شود نقض برجام خواهد بود.

وی ماده دوم برجام را ذکر کرد و گفت: در این ماده نیز آمریکا متعهد شده رئیس جمهور از بازگرداندن و تمدید مجدد تحریم‌ها خودداری کند و در صورت تمدید نقض برجام خواهد شد که الآن تمدید ایسا نقض آشکار برجام است.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: مطالبه مردم از مسئولان این است که دو دستوری که رئیس‌جمهور به ظریف و صالحی داده شده کافی نمی‌باشد و باید از سر گرفتن فعالیت انرژی هسته‌ای یک روز هم به عقب نیافتد و با تمام توان قانون مصوبه مجلس اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه عید بزرگ مسلمین خداوند عیدی آزادی حلب را به مردم داد، افزود: امروز مسلمانان از این آزادی خوشحال بوده که بعد از چند سال این شهر استراتژیک که به پایگاهی برای تروریست ها تبدیل شده بود به دست نیروهای مقاومت آزاد شد.

خطیب جمعه تبریز هدف شوم آمریکا در خاورمیانه تجزیه کشورهای اسلامی بیان کرد و در این خصوص گفت: آزادی حلب هدف شوم آنها را از هم پاشید و سرنوشت جنگ ۶ ساله را تغییر داد و باعث افزایش روحیه سوری‌ها و سرخوردگی گروه‌های تکفیری شد.

وی اضافه کرد: یاد مدافعان حرم، نیروهای مقاومت، حزب الله و ارتش سوریه را گرامی می‌داریم و از آنها قدردانی می‌کنیم که با استقامت اجازه نفوذ دشمن را ندادند و مطابق با نظر صاحب نظران به دنبال آزادی حلب، آزادی موصل و پیروزی یمن نیز امری است که در آینده نزدیک به قطعیت خواهد رسید.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تبریک فرارسیدن میلاد مسعود خاتم رسالت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: برنامه‌های اصلی پیامبر ایجاد وحدت در جامعه اسلامی است که ایشان بر ایجاد وحدت از راه هدف واحد و از راه تعالیم اخلاقی اسلام  تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: طبق فرمایش نبی اکرم وحدت از راه توحید به دست می‌آورد و عالم اسلام یکپارچه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اسلام بر دو پایه استوار است، گفت: کلمه توحید که سبب می‌شود زیر پرچم توحید و خداپرستی باشد و پایه دوم وحدت کلمه است که مبتنی بر کلمه توحید است.

وی با تاکید بر اینکه طبق فرمایش خداوند هیچ کس نباید جمعیت یا فرد دیگر را مورد تمسخر قرار دهد زیرا شاید مقام و شان منزلت آن فرد از فرد مسخره کننده بالاتر باشد، تصریح کرد: عیب جویی و دادن القاب زشت نیز از جمله رذایل است که از صدر اسلام وجود داشته که متاسفانه در زمان حال نیز وجود دارد و موجب تحقیر فرد می‌شود.

خطیب جمعه تبریز به آیه‌ای دیگر در زمینه بیان رذایل دیگر اشاره کرد و گفت: سه رذیله تجسس، غیبت و سوظن نیز از جمله رذایل زشت هستند که اگر مؤمنان رعایت کنند وحدت کلمه ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انسان چهار سرمایه جان و مال و ناموس آبرو است که باید آن را رعایت کرد.

پرهیز از کاذیب و شایعات در فضای مجازی در انتخابات

امام جمعه تبریز به دوره انتخابات اشاره کرد و گفت: امروزه به علت فرارسیدن انتخابات برخی اکاذیب و شایعات در فضای مجازی که عقلانی نیز نیست باعث آبروریزی افراد می‌شود و متاسفانه برخی از مردم نیز به دنبال چنین شایعاتی هستند و باور می‌کنند.

مجتهدشبستری به نامگذاری روز ولادت حضرت محمد (ص) اشاره کرد و افزود: این روز را در تقویم به روز اخلاق و مهرورزی نوشته‌اند و ما نیز سعی کنیم از این فرصت استفاده کنیم و پیغمبر نعمت و رحمت را کانون اهداف خود قرار دهیم و اخلاق نیکو را پیش بگیریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرق با بیان اینکه ریشه تکفیری‌ها از خوارج نهروان بوده و مانند آنها که در ظاهر مسلمان هستند بلکه ضد اسلام فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا عبدالوهاب را در عربستان حاکم کرد و سپس چند سال بعد ابراهیم بدری و همراه با گروه‌های تروریستی آموزش دادند و بعد ابوبکر البغدادی را انتخاب کردند و تکفیری تشکیل یافت.

وی با اشاره به اینکه در دوره آموزش ابوبکر البغدادی وی با موساد ارتباط تنگاتنگ داشته است، اضافه کرد: هدف از تشکیل تکفیری ها تحکیم اسرائیل است و رویکرد آمریکا در قبال آمریکا که می گویند در صدد از بین بردن تکفیری ها است کذب محض است و این ائتلاف تشریفاتی بوده است.

مجتهدشبستری تاکید کرد: هر اقدامی که دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان می‌کنند مانند تیری است که هیچ گاه به هدف نخواهد خورد و وحدت مسلمانان هر روز افزایش خواهد یافت.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 15 =