کد خبر : 241
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۲۹

نقض آزادی رسانه‌ها و دستگیری هزاران تن از مردم ترکیه را نمی‌توان توجیه کرد/ مذاکره با تُرک‌ها را ادامه می‌دهیم

نقض آزادی رسانه‌ها و دستگیری هزاران تن از مردم ترکیه را نمی‌توان توجیه کرد/ مذاکره با تُرک‌ها را ادامه می‌دهیم

بعد از توافق احزاب پارلمان اروپا برای توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل با اشاره محدودیت آزادی مطبوعات و موج دستگیری گسترده در این کشور اهمیت ادامه مذاکرات با آنکارا را خاطرنشان کرد.  بعد از کودتای نافرجام ۱۵ جولای، اظهارات مقامات تُرک در خصوص دورویی و استاندارد دوگانه اروپایی‌‌ها و تصمیم پارلمان اروپا برای توقف

بعد از توافق احزاب پارلمان اروپا برای توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل با اشاره محدودیت آزادی مطبوعات و موج دستگیری گسترده در این کشور اهمیت ادامه مذاکرات با آنکارا را خاطرنشان کرد.

 بعد از کودتای نافرجام ۱۵ جولای، اظهارات مقامات تُرک در خصوص دورویی و استاندارد دوگانه اروپایی‌‌ها و تصمیم پارلمان اروپا برای توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا موجبات افزایش تنش بین ترکیه و اتحادیه اروپا شد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که دیروز (۲۳ نوامبر) در پارلمان آلمان فدرال برای بررسی بودجه کشور در حال سحنرانی بود، تغییرات اخیر سیاست خارجه کشورش را با نمایندگان حاضر در میان گذاشت.

وی با بیان اینکه محدود کردن آزادی مطبوعات و رسانه‌‌ها، بازداشت و دستگیری هزاران تن از مردم ترکیه را نمی‌توان توجیه کرد، افزود: “در این زمینه ما انتقادهای آشکار خود از ترکیه را باید بیان کنیم اما همسو با این انتقاد باید راه‌ها و کانال‌‌های ارتباطی‌مان با دولت ترکیه را حفظ نماییم.

صدر اعظم آلمان از وزیر امور خارجه خود فرانک والتر بخاطر فراهم کردن دیدار ملاقات از کشور ترکیه در هفته گذشته تشکر کرد.

مرکل با بیان اینکه  داشتن همکاری منطقی با ترکیه به نفع منافع آلمان است، خاطر نشان کرد: “این به معنی آن نیست که بخاطر منافعمان مسائلی که نگران کننده هستند را به زبان نخواهیم آورد.”

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنرانی رجب طیب اردوغان در مورد اینکه «آلمان در مبارزات علیه تروریسم مشارکت نمی‌کند» مدعی شد: “آلمان همانند سایر اعضای اتحادیه اروپا موظف به مبارزه با تروریسم هست.”

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =