کد خبر : 31171
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

نباید به‌ بهانه مخالفت با طرح صیانت، تسویه حساب سیاسی انجام شود

نباید به‌ بهانه مخالفت با طرح صیانت، تسویه حساب سیاسی انجام شود

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کس حق ندارد آرامش و اطمینان‌خاطر را از مردم گرفته و به بهانه مخالفت با طرح صیانت از فصای مجازی، تسویه حساب‌های خود را وارد میدان کند.

به گزارش نگاه، روح اله متفکر آزاد طی سخنان ویدئویی  در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: این طرح در دوره‌های قبلی مجلس شورای اسلامی نیز با اسامی مختلف بررسی شده و تغییر پیدا کرده است اما آنچه که نهایی شده و اکنون در اختیار کمیسیون حمایت از فضای مجازی قرار گرفته، متفاوت‌تر از طرح صیانت قبلی است.
وی ادامه داد: یک اصل در قانون اساسی تحت عنوان اصل ۸۵ وجود دارد که با استفاده از این اصل و به‌جهت اینکه وقت و زمان مجلس گرفته نشود، طرح برای بررسی به کمیسیون مشترک ارسال می‌شود تا به یک قانون موقت تبدیل شود.
وی افزود: این رای گیری در تابستان امسال انجام و مصوب شد که بررسی در کمیسیون آغاز شود که چکش‌کاری‌هایی نیز انجام شد و سپس این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع داده شد که نظرات آن‌ها چندان مورد قبول کمیسیون قرار نگرفت.
متفکر آزاد با بیان اینکه کمیسیون تغییرات زیادی را اعمال کرد، گفت: این تغییرات رو به جلو بود و روز گذشته کلیات آن در کمیسیون رای آورد و اکنون به‌سمت بررسی جزییات پیش می‌رود.
وی با اشاره به شکل‌گیری جوّ سیاسی در رابطه با این طرح خاطرنشان کرد: اینکه بسیاری از افراد دوست دارند که این طرح به داخل محافل سیاسی کشیده شود، موضوع چندان مهمی نیست چراکه این طرح نیازمند بررسی کارشناسی جدی است و لذا ما موافق رفتن این طرح  به صحن مجلس هستیم تا تمامی نمایندگان با آن درگیر باشند.
این عضو هیأت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساماندهی فضای مجازی، یادآور شد: ساماندهی فضای مجازی جزو اصول مهم در تمامی کشورهای دنیا است اما باید به ریزه‌کاری‌های آن دقت کرد و ما نباید اجازه دهیم آسیب و ضربه‌ای به کسب و کارهایی که در فضای مجازی شکل گرفته است، وارد شود و لذا مسدود شدن پلتفرم‌ها و کسب و کارها اصلا مطلوب اقتصاد نیست.
وی  افزود: به‌جای اینکه افراد در دولت، احزاب سیاسی، مجلس و … به سراغ نیش و کنایه بروند، باید مشکلات اصلی را حل کنند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مردم باید اطمینان و احساس امنیت داشته باشند که هیچ اتفاقی برای پلتفرم‌ها رخ نمی‌دهد و ما نیز تا آخر پای کار ایستاده‌ایم و افرادی که از هر بهانه‌ای برای جوسازی استفاده می‌کنند، حواسشان باشد که تسویه حساب‌های سیاسی خود را در این وادی نیاورند چراکه بحث  زندگی مردم مطرح است.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی فضای مجازی در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد اما این طرح به معنی محدویت اینترنت مردم نیست و ما نیز نمی‌گذاریم اینترنت محدود شود.
متفکر آزاد خطاب به مخالفان این طرح گفت: افرادی که با ساماندهی این فضا مخالفت می‌کنند باید با ساماندهی غلط مقابله کنند نه سامان‌دهی درست؛ چراکه اگر این ساماندهی درست وجود نداشته نباشد، کسب و کارهای روبه رشد نیز امنیتی نخواهند داشت و باید تمامی نمایندگان مجلس در این تصمیم‌گیری مشارکت و حمایت کنند.
به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: ما متعهد هستیم تا آرامش و آزادی مردم را حفظ کنیم و برای اینکه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در فضای مجازی به آسانی انجام شود، باید به‌جای امنیتی کردن به فکر امن کردن فضا باشیم و امیدواریم خروجی این کارها منجر به حرکت رو به جلو باشد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − چهارده =