کد خبر : 30686
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

«موقعیت مهدی» ادای دین به پدرم بود

«موقعیت مهدی» ادای دین به پدرم بود

به گزارش نگاه، هادی حجازی‌فر در مورد روند تولید موقعیت مهدی گفت: ما در مسیر تولید این فیلم از هزار معبر غیرممکن رد شدیم. در واقع ابتدا بازی در فیلمی با مضمون روایت داستان شهید مهدی باکری و سایر رزمندگان لشکر عاشورا به من پیشنهاد شد اما من می‌دانستم که نزدیکان مهدی باکری چه حساسیت‌هایی

به گزارش نگاه، هادی حجازی‌فر در مورد روند تولید موقعیت مهدی گفت: ما در مسیر تولید این فیلم از هزار معبر غیرممکن رد شدیم. در واقع ابتدا بازی در فیلمی با مضمون روایت داستان شهید مهدی باکری و سایر رزمندگان لشکر عاشورا به من پیشنهاد شد اما من می‌دانستم که نزدیکان مهدی باکری چه حساسیت‌هایی نسبت به این موضوع دارند بنابراین گفتم فقط در فیلمی بازی می‌کنم که خودم کارگردان آن باشم. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد من را پذیرفت.
وی افزود: موقعیت مهدی ادای دینی به پدرم بود زیرا او روزی از من قول گرفته بود که فیلمی درباره رزمندگان لشکر عاشورا به ویژه مهدی باکری تولید کنم. عکس مهدی باکری بخشی از آلبوم ترک‌زبانان کشورمان است.
کارگردان فیلم موقعیت مهدی بیان کرد: ما تلاش کردیم که با تولید این فیلم یک سند تصویری و باورپذیر از خودمان به جای بگذاریم بنابراین سعی کردیم با بهره‌گیری از زبان ترکی اثرمان را باورپذیرتر کنیم.
حجازی‌فر خاطرنشان کرد: در نشست خبری فیلم موقعیت مهدی گفتم هزینه تولید این فیلم ۳۰میلیارد تومان شده است. برخی از افراد به این امر انتقاد کردند بنابراین در اینجا به آنها می‌گویم ما با ۳۰میلیارد تومان یک سریال و یک فیلم سینمایی تولید کردیم.
جواد طوسی منتقد پیشکسوت سینما نیز موقعیت مهدی را یکی از بهترین فیلم‌های شرکت داده شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر دانست و گفت: این فیلم می‌تواند به آسیب‌شناسی سینمای جنگ ما کمک کند و در واقع تصویر متفاوتی از سینمای جنگ ارائه می‌دهد. این فیلم، اصلا لحن تبلیغاتی پیدا نکرده است و به نوعی فرهنگ‌سازی می‌کند.
وی افزود: رسول ملا قلی‌پور نیز می‌خواست فیلمی درباره مهدی باکری بسازد. او به طور حتم مهدی باکری را آدمی آنارشیسم و معترض نشان می‌داد ولی حجازی‌فر در فضایی عاشقانه زندگی این شهید را روایت می‌کند. هادی حجازی‌فر در قالب فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانانی چون رسول ملاقلی‌پور و حاتمی‌کیا ادای دین کرده است. حجازی‌فر استفاده درستی از منابع آرشیوی مستند داشته است.
سعید قطبی‌زاده نیز گفت: فیلم موقعیت مهدی را دوست دارم. هادی حجازی‌فر بازیگر تقریبا مولفی است و همیشه برای نقش خودش و دیگران ایده دارد بنابراین من تصور می‌کردم که او کارگردان شود. حجازی‌فر به هر قیمتی حاضر نیست کار کند و نقش‌هایی را بازی می‌کند که مقداری به شخصیت خودش نزدیک هستند. من همیشه فکر می‌کنم بازیگران بزرگ در تاریخ سینما کسانی هستند که در این مسیر هوشمندانه گام برداشته‌اند. آنها نقش‌های نزدیک به شخصیت خودشان را ایفا کرده‌اند.
وی بیان کرد: موقعیت مهدی واقع‌گرا است و بوی تاریخ می‌دهد. ما در اغلب فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر دیده‌ایم زیبایی‌شناسی روزمرگی نداریم اما فیلم موقعیت مهدی ما را با فرهنگی آشنا می‌کند که هادی حجازی‌فر با آن آشنایی دارد. روزمرگی می‌تواند عالی‌ترین سکانس‌های یک فیلم را رقم بزند.
قطبی‌زاده بیان کرد: فیلم سینمایی موقعیت مهدی پر از تنهایی‌های مهدی باکری است و این یکی از نقاط قوت فیلم مذکور به حساب می‌آید.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =