کد خبر : 30559
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۳۰

موضوعی به عنوان پیش‌شرط مطرح نیست/ به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم

موضوعی به عنوان پیش‌شرط مطرح نیست/ به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم، گفت: موضوعی به عنوان پیش‌شرط مطرح نیست ما متن یا پیشنهادی در چارچوب پیش شرط دریافت نکردیم و این مذاکرات قطعا بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی در راستای منافع ملی پیش خواهد رفت.

به گزارش نگاه، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگویی با اشاره به تعیین برخی پیش‌شرط‌ها در مذاکرات وین، گفت: ما هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم و اساسا مذاکرات ما یک روندی دارد که موضوع پیش‌شرط در آن مطرح نیست.
وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: تا این زمان که ما با هم صحبت می‌کنیم، موضوعی به عنوان پیش‌شرط مطرح نیست ما متن یا پیشنهادی در چارچوب پیش شرط دریافت نکردیم و این مذاکرات قطعا بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی آن رسیدن به یک توافق خوب در راستای تامین منافع ملت و کشورمان باشد، پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه اقداماتی که روی کاغذ انجام می‌شود، می‌تواند اقدامات خوبی باشد، ادامه داد: یعنی هر فرمان اجرایی و یا اقدامی که تحریم‌های وضع شده پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام را مجددا به حالت قبلی خود و رفع تحریم‌ها برگرداند، از نظر ما اقدام خوب قلمداد می‌شود.
امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه آنچه که برای ما اهمیت دارد، عمل طرف آمریکایی است، گفت: ما نگاه می‌کنیم که بر روی زمین چه اتفاقی به وقوع می‌پیوندد. برای ما این مهم است که رفتار عملی آمریکایی‌ها در لغو تحریم‌ها را به طور ملموس و عینی مشاهده کنیم. آنچه که برای ما ملاک است، نتیجه گفت‌وگوهایی است که در مذاکرات وین دنبال می‌کنیم و توافقی که حاصل خواهد شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی اذعان داشت: البته آمریکایی‌ها از طریق برخی واسطه‌ها، پیام‌های مکرری میفرستند و مدعی هستند که نا دارای حسن نیت هستیم. ما در روند فعلی مذاکرات، ابتکار جدی و قابل توجهی را از طرف آمریکایی ندیدیم.
وی یادآور شد: بخشی از ابتکارات از نظر ما باید در مذاکرات ۱+۴ و از طریق non-paper هایی که به واسطه اتحادیه اروپا بین ما و آمریکایی‌ها تبادل می‌شود، قابل مشاهده باشد و یا ما در عمل شاهد لغو بخشی از تحریم‌ها باشیم. لذا رفتار عملی آمریکا برای ما ملاک است.
امیرعبداللهیان در واکنش به خبر توافق دوساله و موقت، تاکید کرد: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 2 =