کد خبر : 33474
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

رفتار نظارتی نباید شأن افراد را مختل کند

رفتار نظارتی نباید شأن افراد را مختل کند

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در بحث صیانت از همکاران دستگاه قضایی در کنار نظارت بحث پیشگیری باید مورد توجه قرار بگیرد و با توجه به این موضوع نظارتی ارجح است که اولویت اول آن پیشگیری باشد تا زمینه های آلوده شدن همکاری فراهم نشود.

به گزارش نگاه آذربایجان، موسی خلیل الهی در دیدار با جمعی از کارکنان حفاظت اطلاعات دادگستری استان آذربایجان شرقی به مناسبت گرامی داشت روز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان این که کار در سیستم قضایی نسبت به سایر سازمان ها سختی های خاص خود را دارد که کار در بخش حفاظت سخت تر است، اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ظرفیت بزرگی برای دستگاه قضایی قائل شده و نقشی که قوه قضاییه در اجرا، تأمین و نظارت بر عدالت ایفا می کند بی بدیل است.
وی افزود: جایگاهی که قانون گذار جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی به دستگاه قضایی اعطا کرده الزاماتی را ایجاد می کند تا این نقش به راحتی ایفا شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان این که در این میان نیروی انسانی که سرمایه اصلی دستگاه قضایی بوده بزرگترین سهم را به خود اختصاص داده است ادامه داد: اگر نیروی انسانی سالم و کاربلد باشد انجام امور به راحتی انجام خواهد شد البته با توجه به مسأله ایجاب می کند در بحث گزینش نسبت به سایر دستگاه ها به صورت متفاوت عمل کنیم.
وی تاکید کرد: حساسیت در گزینش به تنهایی مشکل را حل نخواهد کرد و افرادی که به عنوان قاضی یا کارمند وارد سیستم قضایی می شوند ممکن است دچار لغزش شوند؛ بنابراین باید از نیرویی که وارد سیستم شد مراقبت و صیانت شود تا دچار لغزش نشوند و این یکی از وظایف اصلی حفاظت و اطلاعات دادگستری است.
خلیل الهی با تأکید بر نظارت و صیانت از افراد، بیان کرد: رفتار نظارتی به نوعی باید باشد که شأن افراد مختل نشود چرا که اگر انسانی احساس شأن نکند بیشتر در معرض لغزش و تخلف قرار خواهد.
وی تأکید کرد: با توجه به این موضوعات و بر اساس دیدگاه های رئیس قوه قضاییه موضوع پیشگیری باید مورد توجه قرار بگیرد و نظارتی ارجح است که اولویت اول آن پیشگیری باشد و زمینه های آلوده شدن همکاری نباید فراهم شود اما در صورتی که همکاری با تمام اقدامات انجام شده مصر بر انجام تخلف بود بر اساس مقررات با او برخورد شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تأکید بر توجه به حال افراد در عمل به تکالیف خود، گفت: بر اساس تأکیدات رئیس قوه قضاییه، اگر فردی در گذشته تخلفی را انجام داده و پس از آن با سلامت انجام وظیفه کرده نباید گذشته اش را به رخش کشید.
خلیل الهی بیان کرد: بخش عمده ای مخاطبان حفاظت و اطلاعات همکاران دادگستری بوده و بر همین اساس باید به نوعی برخورد شود که احساس قرابت ایجاد شود تا همکاران اعتماد داشته باشند و اگر ناخودأگاه تخلفی هم داشتند به راحتی با مسئولان مربوطه در میان بگذارند.
وی با تأکید بر حفظ کرامت انسانی اضافه کرد: بر اساس تأکیدات رئیس قوه قضاییه نباید کرامت افراد خدشه دار شود و لو اینکه تخلفی انجام داده باشند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با قدردانی از اقدامات رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: آقای هاشم زاده فردی ولایتمدار بوده و در دوران حضور در دستگاه قضایی اقدامات ارزنده ای را به منظور پیشگیری، صیانت از همکاران و برخورد با تخلفات انجام داده اند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + هشت =