کد خبر : 34705
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان خبر داد:

آماده سازی موزه شهدای آذربایجان شرقی

آماده سازی موزه شهدای آذربایجان شرقی
سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: موزه شهدای استان برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان آماده است.

به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، غلامرضا علیزاده، در بازدید از موزه شهدای استان، به آغاز سالتحصیلی جدید اشاره و تاکید کرد: بازگشایی مراکز آموزشی فرصت مناسبی است تا با فراهم کردن زمینۀ بازدید دانش آموزان و دانشجویان از موزۀ شهدا، آرمان ها و ارزش های شهدای والامقام به نسل نوجوان و جوان منتقل شود.

وی افزود: دانش آموزان و دانشجویان با حضور در این مکان مقدس می‌توانند با راه شهدا آشنا شده و هدف آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و تحت این شرایط است که دشمن نمی تواند ضدّ ارزش ها را جایگزین آرمان های والای شهدا کند.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، ادامه داد: آثار به جای مانده‌ از شهدا، باقیات الصالحات بوده و یکی از اصلی ترین راه ها برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام، مشاهده و مطالعه آثار ایشان است.

علیزاده با بیان این مطلب که بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی درصدد جلب همکاری آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی برای مهیا کردن زمینه بازدید فراگیر دانش آموزان و دانشجویان شاغل به تحصیل در سطح استان است، ادامه داد: با مشارکت گرفتن از سایر نهادها می توان فرهنگ غنی ایثار و شهادت را بیش از گذشته در جامعه ترویج و توسعه داد.

موزه شهدای آذربایجان شرقی با گردآوری بیش از ۴۰۰۰ اثرِ متعلق به شهدا و ایثارگران استان از جمله آثار و اسناد مکتوب مانند وصیتنامه، دست نوشته، نامه‌های شخصی و تألیفات شهدا، آثار هنری هنرمندان شاخص و برجسته پیرامون ایثار، ‌شهادت، ‌شهیدان، جانبازان و آزادگان، آثار الیافی و البسه ‌ای شهدا اعم از لباس رزم، لباس شخصی و چفیه و همچنین کتب مربوط به ایثار و شهادت در بنایی تاریخی واقع در ضلع غربی محل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی دایر و آمادۀ بازدید عموم شهروندان است.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + هفت =