کد خبر : 24328
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳

منتظر گزارش عملکرد لاریجانی هستیم/ مجلس دهم آویزان جناح خاص!

منتظر گزارش عملکرد لاریجانی هستیم/ مجلس دهم آویزان جناح خاص!

معصومه پاشایی

پاشایی گفت: سیاست زدگى و تمایل بیش از حد به یک سلیقه سیاسى خاص که بر بخش عمده‌اى از حیات مجلس دهم سایه افکنده بود، از جمله اصلی‌ترین ضعف‌های این دوره مجلس بود.

به گزارش نگاه، معصومه پاشایی نماینده جلفا و مرند، افزایش انتظارات مردم و مطالبه به حق آن‌ها برای ارتقای عملکرد مجلس در دوره جدید را از عوامل تعیین کننده خط مشی مجلس یازدهم دانشت.

 وی گفت: باید براى قضاوت منصفانه منتظر انتشار گزارش عملکرد ٤ساله مجلس که جناب آقاى دکتر لاریجانى وعدهء آن را داده‌اند بمانیم و بر مبناى متنى مکتوب قضاوت کنیم.

پاشایی تاکید کرد: در یک نگاه اجمالى و فارغ از حب و بغض هاى سیاسى مى‌توان گفت که عدم موفقیت نسبى در گزارش نهایى هیات‌هاى تحقیق و تفحص از عملکرد دستگاه‌هاى اجرایى، که با سر و صداى فراوان رسانه‌اى آغاز و بدون خروجى روشن بى‌سر و صدا پایان می‌یافت، عدم اهتمام جدى به وظایف نظارتى از قبیل سوال و استیضاح وزرا که عمدتا در میانه راه و بدون ارائه توضیحى روشن به افکار عمومى به یکباره متوقف می‌شد، سیاست زدگى و تمایل بیش از حد به یک سلیقه سیاسى خاص که بر بخش عمده‌اى از حیات مجلس دهم سایه افکنده بود و بخشى نگرى و تمرکز بیش از حد و خارج از قاعده به مسایل محلى به‌جاى توجه و اهتمام جدى به مسائل و منافع ملى از جمله اصلی‌ترین ضعف‌های مجلس دهم بود.

وی افزود: سنگین ترین وظیفه‌اى که بر دوش مجلس یازدهم است برگرداندن سرمایهء اعتماد مردمى به ساختار حاکمیت است. 

پاشایی در ادامه به روابط مجلس و دولت اشاره کرد و گفت: به نظر بنده تعامل میان قوا اصل اساسى مورد تاکید مقام معظم رهبری ‌است و مجلس یازدهم نیز با اهتمام جدى به وظایف نظارتى خود ان شاءالله با قدرت در این مسیر حرکت خواهد کرد.

این نماینده مجلس یازدهم در تشریح ویژگی‌هایی که رییس مجلس باید داشته باشد تصریح کرد: رییس مجلس باید رجل سیاسى باشد، تا وزانت مجلس ارتقا یابد، همچنین به عنوان یک جهادگر کهنه کار، معتقدم روحیهء جهادى که یکى از معیارهاى حضرت آقا براى انتخاب نماینده بود، باید نه در حرف بلکه در عمل در وى نمود داشته باشد، از آنجایى که این مجلس یک مجلس جوان است باید رییس آن علاوه بر باور جوان‌ها بتواند پا به پاى آنها پیش برود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + چهارده =