کد خبر : 23609
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

مناظره زنده تلوزیونی با مدعیان عدم آلایندگی معدن طلای اندریان/ از شکایت محیط زیست استقبال می کنم

مناظره زنده تلوزیونی با مدعیان عدم آلایندگی معدن طلای اندریان/ از شکایت محیط زیست استقبال می کنم

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر بر لزوم پاسخگویی صادقانه و شفاف مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در قبال تخلفات و ابهامات موجود تاکید کرد. به گزارش نگاه، احمد علیرضا بیگی  با بیان بر اینکه فعالیت هیچ معدن و صنعتی در استان نباید به محیط زیست آسیب بزند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در کمال

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر بر لزوم پاسخگویی صادقانه و شفاف مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در قبال تخلفات و ابهامات موجود تاکید کرد.

به گزارش نگاه، احمد علیرضا بیگی  با بیان بر اینکه فعالیت هیچ معدن و صنعتی در استان نباید به محیط زیست آسیب بزند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در کمال تعجب به جای انجام وظیفه قانونی خود در پیشگیری و برخورد قانونی با صنایع و معادن آلاینده محیط زیست استان، در مقام توجیه و لاپوشانی تخلفات گسترده زیست محیطی در برخی واحدهای معدنی و صنعتی از جمله معدن طلای اندریان و کارخانه کاوه سودا در مراغه برآمده است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: قصور اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در انجام وظایف قانونی خود، در حالی که آلایندگی شدید زیست محیطی در معدن طلای اندریان و کارخانه کاوه سودا با اسناد آزمایشگاه متعلق به همین اداره کل محرز شده است و تلاش برخی برای لاپوشانی فاجعه زیست محیطی که در معدن طلای اندریان عجیب است.
بیگی گفت: بنده در نامه ای به دادستان مرکز آذربایجان شرقی با ارائه اسناد و ادله کافی علیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان به اتهام قصور در انجام وظایف قانونی خود در برخورد با آلایندگی شدید زیست محیطی در معدن طلای اندریان، اعلام جرم کرده ام.
وی ادامه داد: امیدوارم دستگاه قضایی استان با ورود جدی به تخلفات صورت گرفته در موضوعات اشاره شده، در جهت احقاق حقوق عامه اقدام سریع و قاطعی داشته باشد.
بیگی به وجود اسناد و شواهد متقن در خصوص آلایندگی شدید زیست محیطی در معدن طلای اندریان تاکید کرد و گفت: حاضرم با هر یک از مسئولان استان که ادعا می کند معدن طلای اندریان آلودگی ندارد، مقابل دوربین زنده تلوزیون مناظره داشته باشم.
وی در پایان در مورد تهدید مسئولان حفاظت محیط زیست استان به شکایت علیه وی، اظهار داشت: چنین رفتارهایی مسبوق به سابقه است و بنده از طرح چنین شکایتی استقبال می کنم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =