کد خبر : 29445
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴

مقاومت تبریز نماینده آذربایجان‌شرقی در لیگ برتر تنیس‌روی‌میز شد

مقاومت تبریز نماینده آذربایجان‌شرقی در لیگ برتر تنیس‌روی‌میز شد

آذربایجان‌ شرقی امسال در شرایطی در لیگ برتر تنیس‌ روی‌میز باشگاه‌های مردان کشور شرکت می‌کند که تیم «مقاومت» نماینده این استان در مسابقات خواهد بود.

به گزارش نگاه، فراسنج تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری کرج، رعد پدافند هوایی اصفهان، پالایش نفت آبادان، پادما یدک اصفهان، نهاجا عقاب تهران و مقاومت تبریز تیم های حاضر در بخش مردان لیگ برتر بزرگسالان هستند.
قرعه کشی لیگ برتر تنیس‌روی‌میز آقایان قرار است ۱۳ آذر با حضور نمایندگان هشت تیم در آکادمی امیر احتشام زاده تهران انجام شود.
انتشار خبر حضور آذربایجان شرقی در لیگ برتر تنیس روی میز کشور، موجی از خوشحالی و امیدواری در بین علاقه مندان به این رشته ورزشی را در استان موجب شده است. 
آذربایجان شرقی، به ویژه تبریز تا ۲ دهه قبل از قطب های اصلی ورزش تنیس روی میز کشور محسوب می شد که قهرمانان و مربیان بنامی را در این رشته ورزشی برای کشور تربیت می کرد، اما این رشته ورزشی پس از آن سیر قهقهرایی را طی کرد. 
بنا به گفته مسوولات هیات تنیس روی میز آذربایجان شرقی تا ۱۵ سال پیش ۱۴۴ باشگاه تنیس روی میز در تبریز وجود داشت که امروزه  تمام این باشگاه ها تبدیل به گیم نت، کافی نت و مراکز تجاری شده اند و تنها ۲ باشکاه در حال فعالیت هستند.
کارشناسان ورزشی در تبیین چرایی سقوط ورزش تنیس روی میز در آذربایجان شرقی می گویند که شرایط به گونه ای است که این رشته ورزشی نمی تواند تبدیل به یک ورزش درآمد دار برای ورزشکار باشد.
از دید آنان، جای تاسف دارد که شهرستان تبریز با ۲ میلیون نفر جمعیت تنها پنج میز و یک سالن برای تمرین و مسابقه دارد که با این شرایط نمی توان بازیکنی برای قهرمانی پرورش داد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 19 =