کد خبر : 164
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

لزوم روشنگری در جامعه در خصوص فروش‌های مجازی

لزوم روشنگری در جامعه در خصوص فروش‌های مجازی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم روشنگری در جامعه در خصوص فروش‌های مجازی، گفت: برخی از فروشگاه‌های مجازی فعالیت‌های خود را شبکه وار شروع کرده و به خصوص در بین قشر جوان ورود پیدا کرده‌اند که در پشت این نوع فروش‌ها موارد و مسائل دیگری از جمله “مواد مخدر و …”

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم روشنگری در جامعه در خصوص فروش‌های مجازی، گفت: برخی از فروشگاه‌های مجازی فعالیت‌های خود را شبکه وار شروع کرده و به خصوص در بین قشر جوان ورود پیدا کرده‌اند که در پشت این نوع فروش‌ها موارد و مسائل دیگری از جمله “مواد مخدر و …” پنهان بوده و این امر نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی‌دهی به مردم است.

به گزارش نگه بنقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سعید شبستری خیابانی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استاناظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه‌ی استان وجود دارد، بحث خرید و فروش های مجازی است، که این ها همانند شرکت‌های هرمی عضوگیری کرده و کالاهای فروشی اینها اکثرا خارجی بوده و قاچاق هستند.

وی ادامه داد: اقداماتی در این راستا انجام شده است اما یک سری از این فروشگاه‌های مجازی نیز مجوز داشته و تعدادی نیز بدون مجوز اقدام به فروش کالا می‌کنند که نیازمند برخورد است و همچنین تعدادی از این نوع فروشگاه‌ها نیز خارج از چارچوب اقدام به فعالیت می‌کنند که نیاز است در این راستا وارد عمل شویم.

وی در این خصوص تاکید کرد: با توجه به اینکه بخشی از جرایم ما مربوط به جرایم از نوع کلاهبرداری اینترنتی است، از این رو در این راستا باید روشنگری کرده و کنترل کنیم.

جهانگیر اسکندرزاده، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری نیز در این جلسه با ارائه گزار عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق استان بیان کرد: برگزاری دو جلسه کمیسیون استان با ریاست استاندار و رئیس کمیسیون استان با مجموع ۳۹ مصوبه از جمله برنامه‌های ستاد قاچاق بوده است.

وی ادامه داد: تشکیل جلسات کارگروه‌های اصلی ذیل کمیسیون استانی به ترتیب شامل، تشکیل دو جلسه با مجموع ۳۵ مصویه در کارگروه اطلاعات و عملیات با ریاست جانشینی فرماندهی استان و برگزاری دو جلسه با ۴۸ مصوبه در کارگروه فرهنگی و تبلیغات به ریاست مدیرکل صدا و سیمای استان نیز از دیگر اقدامات در این راستا بوده است.

وی افزود: تشکیل پنج جلسه با ۳۲ مصوبه در کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در سطح عرضه به ریاست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون بازرسی و همچنین تشکیل دو جلسه با ۱۱ مصوبه در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز به ریاست رئیس کل دادگستری استان و معاون پیشگیری نیز از دیگر برنامه‌ها در ستاد مبارزه با قاچاق بوده است.

اسکندرزاده گفت: برگزاری جلسات کارگروه‌های فرعی و کمیته‌های تخصصی ذیل کمیسیون استان که شامل ۲۲جلسه ی کمیسیون های شهرستانی با ۱۲۲ مصوبه و همچنین ۳۴ مورد تشکیل جلسات تبصره ۳ ماده ۵۰ قانون (پرونده های برائت یافته) از دیگر برنامه ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پرونده‌های بالاتر از یک میلیارد تومان پرونده ملی محسوب می‌شود، بیان کرد: یک مورد جلسه نیز در خصوص ۳۰ پرونده مطروحه “یک صد میلیون تا یک میلیارد” در کارگروه پرونده های مهم تشکیل شده و همچنین دو مورد جلسه با ۱۰ مصوبه در کارگروه فرعی سوخت نیز از دیگر برنامه های ستاد بوده است.

وی در خصوص بازدید و بررسی های انجام شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق استان نیز تشریح کرد: دو مورد بازدید از انبار سازمان اموال تملیکی و احصای نواقص و مشکلات، ۱۰ مورد بازدید و نمونه برداری از محصولات و مواد اولیه شرکت های تولیدی فراورده های نفتی جهت استانداردسازی صادرات نفتی در کارگروه استانی و بازدید از منطقه آزاد ارس و بررسی نحوه ورود، انبارداری و فروش کالاهای همراه مسافر در شهرستان جلفا از چمله‌ی این بازدیدها است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری ادامه داد: تعداد پرونده‌های متشکله در سال ۹۴ برابر با هزار و ۵۹۶ فقره بوده و در سال ۹۵ نیز هزار و ۱۸۰ فقره بوده است که ۲۶٫۰۷درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص خودروهای توقیفی توسط ستاد نیز یادآور شد: تعداد خوردروهای توقیفی در سال ۹۴ برابر با ۴۷۸ دستگاه بوده و در سال جاری نیز این تعداد به ۵۸۱ دستگاه افزایش یافته است که بیش از ۲۱درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: تعداد متهمان دستگیر شده نیز در سال گذشته هزار و ۴۹۹ نفر بوده است که در سال جاری به هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است، این موضوع نشان دهنده‌ی کاهش ۱۹٫۴۸درصدی در این حوزه است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + هفده =