کد خبر : 10000
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

مشکلات تلگرام ارتباطی به مخابرات نداشت

مشکلات تلگرام ارتباطی به مخابرات نداشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارایه توضیحات فنی درباره مشکلات زیرساختی مخابرات ایران در سال گذشته، گفت: این مشکل برطرف شده و بعید است اختلالات تلگرام مربوط به آن باشد چون این اتفاق شامگاه روز گذشته رخ داده و ارتباطی هم به این مساله ندارد. به گزارش آوای سهند به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارایه توضیحات فنی درباره مشکلات زیرساختی مخابرات ایران در سال گذشته، گفت: این مشکل برطرف شده و بعید است اختلالات تلگرام مربوط به آن باشد چون این اتفاق شامگاه روز گذشته رخ داده و ارتباطی هم به این مساله ندارد.

به گزارش آوای سهند به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه هایجکینگ (سرقت آی پی) روز گذشته در شبکه مخابرات ایران بوده، گفت: روز گذشته از ساعت ۴ تا ۶ بامداد یک تغییر توپولوژی و بهسازی زیرساخت‌های شبکه در شرکت مخابرات ایران بوده است. اگر بخواهم به لحاظ فنی این موضوع را توضیح دهم، موضوع این است که مخابرات از پروتکل OSPf در مسیریابی درونی شبکه خود استفاده میکرده و یکی از این تغییرات بر این بوده است که پروتکل لبه شبکه خود را به BGP  تغییر دهد.

وی ادامه داد: از آنجایی که دستور قضایی برای فیلتر تلگرام صادر شده بود مخابرات در جدول مسیریابی اطلاعات آی‌پی‌های مختلفی را به سمت نایل صفر شبکه هدایت کرد و این موضوع باعث بروز برخی اختلالات شد. البته چنین اتفاقی نباید میفتاد؛ فقط هم تلگرام نبوده، بیش از ۱۰۰ سرویس در شبکه مخابرات ایران ادورتایز (مسیریابی) شده به شبکه دنیا که البته افکار نسبت به تلگرام حساس‌ترند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این مشکل برطرف شده و بعید است اختلالات تلگرام مربوط به آن باشد چون این اتفاق شامگاه روز گذشته رخ داده و ارتباطی هم به این مساله ندارد. در هر حال چه خطای فنی و چه عمدی، ما سازمان تنظیم مقررات را مامور کردیم که با جدیت پیگیری کنند؛ این هم خلاف پروتکل‌های بین‌المللی و هم داخلی است و با مجموعه مخابرات بابت اتفاقی که رخ داده برخورد خواهد شد. ما منتظر گزارش نهایی هستیم و باید موضوع را بررسی کنیم. در سازمان رگولاتوری هم جلسه گذاشتند و جوانب موضوع اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به شایعات مطرح‌ شده درباره محدودیت فعالیت تاکسی‌های اینترنتی به دلیل لایحه وزارت کشور، بیان کرد: این دعوا دعوای جدیدی نیست که شهرداری‌ها معتقدند تاکسی‌های اینترنتی باید زیر نظر آنها باشد. از بعد نظارت و مدیریت شهری شاید حرف درستی باشد اما وقتی شهرداری‌ها سازمان تاکسی‌رانی را دارند که به نوعی رقیب تاکسی‌های اینترنتی هستند، این بحث زیر نظر بردن به لحاظ منطق اقتصادی خیلی درست نیست.

جهرمی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها چنین ‌پیشنهادی را دادند و وزارت کشور به عنوان نقطه تماس شهرداری‌ها با دولت لایحه را ارائه کرده است؛ البته این لایحه به طور کلی درباره ساماندهی حمل و نقل است که بندی از آن به این برمی‌گردد که در این جلسه کمیسیون زیربنایی دولت بررسی نشد و شاید در جلسه بعد بررسی شود. نظر ما این است که فضا باید رقابتی باشد و ما تلاشمان را می‌کنیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − نه =