کد خبر : 32871
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

مشارکت مردم در امور شهری، گره‌گشای مسیر خدمات رسانی است

مشارکت مردم در امور شهری، گره‌گشای مسیر خدمات رسانی است

شهردار تبریز گفت: مدیریت شهری جدید با علم و آگاهی به چالش‌های دهه اخیر شهر، قدم در مدیریت این چالش‌ها موضوعات گذاشته و برنامه‌هایی برای رفع آنها دارد.

به گزارش نگاه، یعقوب هوشیار در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت اظهار کرد: ۱۴ تیر روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است، روز خادمانی که بی‌منت در راستای رفاه مردم قدم برمی‌دارند که به نوبه خود از زحمات این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی با اشاره به وظایف تعریف‌شده شهرداری‌ها، عنوان کرد: وظایفی که قانون برای شهرداری ها در نظر گرفته در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و … است و خادمان مردم در شهرداری بیش از ۳۰۰ نوع خدمات را در طول شبانه‌روز ارایه می‌کنند و شاید هیچ دستگاهی به این اندازه، وظیفه در قبال شهر و شهروندان ندارد.
شهردار تبریز گفت: قانونگذار، مدیریت محلی را از مدیریت کلان جدا کرده تا مدیریت محلی بصورت متمرکز انجام شود و بر همین اساس شوراهای شهر و شهرداری ها را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: امیدواریم هرچه پیش‌تر می‌رویم، مشارکت مردم در امور شهری و همچنین تصمیم سازی و تصمیم‌گیری از بدنه جامعه را پررنگ‌تر ببینیم که این امر گره گشای مسیر خدمات رسانی به مردم است.
هوشیار اظهار کرد: بنده دست‌بوس عزیزان خدمتگذار در مجموعه شهرداری هستم و اعلام می‌کنم که اگر اشکالاتی در انجام ماموریت‌های شهرداری بوده، شهروندان عزیز به آن موضوعات پرداخت کنند تا خادمان آنها در شهرداری این اشکالات را برطرف کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در مدیریت جدید شهری، حمایت مدیریت استانی از جمله امام جمعه محبوب و معزز شهرمان و استاندار محترم را داریم و ما تلاش کرده‌ایم طی مدت حدود سه ماه گذشته، چالش‌های شهری را احصا و برای رفع آنها اقدام کنیم.
شهردار تبریز یادآور شد: جا دارد از عزیزانی که در گذشته در شورای اسلامی شهر و شهرداری زحمت کشیده‌اند، قدردانی کنم. با این حال ما در گذشته با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که در دوره جدید مدیریت شهری سعی در برطرف کردن آنها داریم.
هوشیار در ارتباط با مشکلات و چالش‌های فعلی مدیریت شهری، گفت: در حدود یک دهه گذشته، در بحث توزیع عادلانه شهری در حوزه‌های مختلف با نابرابری مواجه بودیم. نه تنها در حوزه‌های شهری، بلکه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی هم فاصله معنی‌داری در بین قشر پایین و بالا وجود داشته است.
وی افزود: امروز سرانه درآمد شهری شهروندان در دهک‌های اول تا دهم بسیار معنی‌دار و فاصله‌دار است که این موضوع باعث بروز مشکلات مختلف در جامعه می‌شود.
شهردار تبریز عنوان کرد: به رغم پیشرفت‌ها و هوشمندی شهرها در دنیا، ما هنوز به این پیشرفت‌ها نرسیده‌ایم و متاسفانه در ۱۰ سال گذشته شهر تبریز از این حیث، مورد غفلت واقع شده و علاوه بر آن، ما در موضوعاتی مثل پسماند شهری، ورزش، گردشگری، سرمایه‌گذاری، سلامت و … مشکل داریم.
هوشیار ادامه داد: در این مدت، برنامه جامع و کاملی در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری نداشته‌ایم و از طرفی با نابرابری در امکانات رفاهی در مناطق مختلف شهر مواجه هستیم. با این حال مدیریت شهری جدید با علم به این چالش ها و آگاهی به موضوعات موجود، قدم در مدیریت این چالش‌ها موضوعات گذاشته و برنامه‌هایی برای رفع آنها دارد.
شهردار تبریز گفت: در راستای رفع این مشکلات و چالش‌ها، ما ۱۴ راهبرد به شورای اسلامی شهر تبریز ارائه کرده‌ایم و به دنبال این هستیم تا این راهبردها شکل گرفته و اجرایی شود.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 4 =