کد خبر : 36305
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۲۳

در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور مطرح شد؛

مس سونگون قلبِ تپنده اقتصاد استان

مس سونگون قلبِ تپنده اقتصاد استان
جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و بررسی اقدامات صورت گرفته در مجتمع مس سونگون با حضور معاونان استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش نگاه، تراب محمد معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: مس سونگون قلبِ تپنده اقتصاد استان است.

وی  زمان بندي در اجراي مصوبات را امري ضروری خواند و افزود:  مبناها اصل! هستند چرا كه تمام حقوق دولتي، ماليات،مسئوليت اجتماعي و اعتبارات بانكي از روي همين مبنا تنظيم خواهد شد و با زمانبندي در اجراي پروژه ها به تحقق مصوبات رياست محترم جمهوري در استان نزديكتريم

محمدی با بیان اینکه هماهنگي بين دستگاه ها پيشبرنده امور به ویژه در حوزه ي اقتصاد است؛ اذعان داشت: بنابراین طوري نشود كه دنبال تبصره اي باشيم كه كاري صورت نگيرد!رفع موانع ، وظيفه ي همه ي ماست و استان و كشور اباد نخواهد شد مگر به همت همه ي ما !

وی ادامه داد: استاندار به صورت شبانه روزي در تلاش است  و بيشترين وقت اش صرف امور اقتصادي و حوزه ي توليد است  چرا كه اين حوزه امنيت آفرين است ، هم اشتغال و هم اقتصاد هر دو ضامن امنيت هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی افزود: اولين وظيفه ي همه ي ما كمك به اقتصاد و رونق توليد است  و در كنار آن تبيين اقدامات ، ارائه گزارشات و مستندات و شفاف سازي است تا واقعيت تحريف نشود.

مس سونگون پاره تن آذربایجان است

گزارش نصر حاکی است، محمد كلامي معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: مس سونگون پاره تن استان، فرزند رشيد اذربايجان و افتخار ايران است.

وی ادامه داد: بستر سرمايه گذاري بايد در مس سونگون فراهم شود و سرمايه گذاران به دنبال محل و سرمايه گذاري امن و سوداور هستند و مس سونگون مقصد مناسب براي اين سرمايه گذاران هست

کلامی تصریح کرد: اقدامات مهم صورت گرفته از طرف مس سونگون بايد مستمر و دقيق به مردم، مديران استاني و رسانه ها گزارش شود
وی با اشاره به تاكيد استانداربر منظم بودن و مستمر بودن جلسات كميته افزود: این حساسیت نشان از جايگاه ويژه مس و معادن در اقتصاد استاني و براي مديريت ارشد استان است؛ سهم ٢ درصدي معادن در اقتصاد استان بيشتر به شوخی مي ماند و غير قابل باور است و براي افزايش اين سهم رصد و پيگيري مستمر خواهيم داشت كه رد پاي معادن و خاصه مس در اقتصاد استان به وضوح پيدا باشد.

معاون استانداری آذربایجان شرقی گفت: آذربايجاني ها مردانِ اقتصاد و تجارت هستند و مي توانند مواد اوليه معادنِ خودشان را تبديل به ارزش افزوده كنند كه هم براي استان و هم براي كشور توليد سرمايه و ثروت كند؛ ما هميشه در اقتصادِ ايرانِ عزيزمان نقش مهمي داشته ايم اگر آسيب ها اجتماعي و زيست محيطي متوجه استان ماست بايد ثروت ان هم متمركز در استان خودمان باشد.
وی اضافه کرد: مطالبات ما، سهمِ اقتصادي استان هست نه كم نه بيش ! مس پاره تن استان هست و پروژه ها و طرحهاي توسعه ان بطور مستمر رصد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ریسک پذیری لازمه ي مديريت موفق اضافه کرد: از دستگاهاي نظارتي انتظار مي رود كنار مديران اقتصادی باشند و جسارت ها با سخت گيري ها از بين نرود كه ما همراهيِ اين دستگاهها را در پيشبردِ طرحهاي توسعه اي و اقتصادي استان بيش از پيش لازم داريم.

وی ادامه داد: امروزه بيان دستاوردهاي نظام، خود جهاد است ،تيم اقتصادي بايد تحرك در فضای اقتصادی و سرمايه گذاری را به مردم بطور مستند گزارش دهد؛ تبيين دستاوردها به مانند انجام آنها ، مهم و ضروري است.

کلامی گفت: امروز شاهد بهره برداري از بزرگراه خواجه ورزقان بوديم و دهها پروژه ي عظيم و مهمي كه از طرف شركت ملي مس و مجتمع مس سونگون سرمايه گذاري ، كلنگ زني و بهره برداري شده است و ما قدر اين نعمت خدادادي را ميدانيم.

مس سونگون پیشرو در انجام مسئوليت ها اجتماعي
معبود عباسزاده مدير مجتمع عظيم مس سونگون نیز در جلسه ي پيگيري مصوبات رئیس جمهور و بررسي اقدامات صورت گرفته در مجتمع مس سونگون اذعان داشت: مس سونگون در انجام مسئوليتهاي اجتماعي پيشرو است.

وی ادامه داد: با انتقال درامدهاي مالياتي، اگر هيچ اتفاقي هم در حوزه اقتصاد نیافتد به صرفِ درآمد پايدار بودن براي استان حائز اهميت و دقت هست و براي تيم اقتصادي و بازيگران حوزه ي صنعت رقم بسيار بالاييست كه مزاياي ان در سالهاي آتي بيشتر خودنمايي خواهد كرد.

وی ادامه داد: شركت ملي مس و مجتمع مس سونگون بي شك به دنبال اجراي مصوبات سفر رئیس جمهور و ارائه عملكرد مطلوب خواهند بود؛ از براي همين هم در تلاش خواهیم بود تا پروژه ها و طرحهاي توسعه با سرعت و در زمانبندي مناسب به سرانجام برسند.

عباس زاده تصریح کرد: چهار پروژه ي مصوب در هيئت مديره شركت ملي مس، هم اكنون منتظر اخذ مجوزها و رفع موانع ايجاد شهرك صنعتي ورزقان براي كلنگ زني است و با شروع به كار كارخانه هاي اسيد و در پايين دست ان كود شيميايي ، منتظر حضور سرمايه گذاران جهت عقد قرارداد بلند مدت و تامين خوراكشان از روز قرارداد هستيم.

وی افزود: مجتمع مس سونگون در جهت انجامِ پروژه هاي مجتمع و پشتيباني طرحهاي توسعه اتي ، نزديك به ٣٠٠ مگابايت برق نياز دارد؛  نيروگاه گازي ٣٦ مگابايتي رو در سونگون ظرف ٩ ماه راه اندازي خواهيم كرد گرچه در ثبت سفارش با مشكلاتي مواجه بوديم ولي بالاخره به لطف خدا تاييديه گرفته شده ، ثبت سفارش نهايي شده، پيمانكار مشخص و قرارداد هم منعقد شده است و همينطور با مشكلاتي شبيه در نيروگاه ٢٥ مگابايتي توليد برقِ عليار هم مواجه هستيم كه انتظار ميرود در اينده اي نزديك رفع شود.

عباس زاده خاطر نشان کرد: طرح مطالعاتي نيروگاه بزرگ مقياس ٢٥٠ مگابايتي هم انجام شده كه اماده ايم با برگزاري مناقصه محل نيروگاه در شهرستان ورزقان مشخص و اقدامات لازم جهت راه اندازي صورت پذيرد كه در صورت اخد موافقت نيروگاه سيكل تركيبي خورشيدي و بادي ، در مجموع ٤٥٠ مگابايت از طرف مجتمع مس سونگون راه اندازي خواهد شد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 4 =