کد خبر : 30759
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

مردم از تفاوت و افزایش قیمت ها ناراضی هستند/ چرا مصوبات شورای گفتگو در اتاق بازرگانی تبریز به نتیجه نمی رسد؟

مردم از تفاوت و افزایش قیمت ها ناراضی هستند/ چرا مصوبات شورای گفتگو در اتاق بازرگانی تبریز به نتیجه نمی رسد؟

به گزارش نگاه، عابدین خرّم عصر روز شنبه، ۲۳ بهمن‌ماه در جلسه‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم حصول نتیجه‌ی مصوبات این شورا اظهار کرد: قبل از برج هشت، سه جلسه و بعد از برج هشت تاکنون چهار جلسه‌ی شورای گفت‌وگوی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شده اما اکنون

به گزارش نگاه، عابدین خرّم عصر روز شنبه، ۲۳ بهمن‌ماه در جلسه‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم حصول نتیجه‌ی مصوبات این شورا اظهار کرد: قبل از برج هشت، سه جلسه و بعد از برج هشت تاکنون چهار جلسه‌ی شورای گفت‌وگوی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شده اما اکنون گفته‌ می‌شود که مصوبات این جلسات  منتج به نتیجه نشده است.

وی ادامه داد: اگر موضوع و یا مصوبه‌ای به نتیجه نرسیده است، باید مسئولان و مدیران کل مرتبط با آن موضوعات به‌صورت جدی پیگیری کنند و دلایل عدم حصول نتیجه ریشه‌یابی شود.

وی همچنین متذکر شد: هدف اصلی ما از برگزاری این جلسات، بحث، گفت‌وگو و تبادل نظر حل مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصادی استان است وگرنه ما و شما به این اندازه وقتی برای تلف کردن نداریم.

خرّم بر لزوم پیگیری مصوبات جلسات گذشته تاکید کرد و گفت: باید یک جلسه‌ی اختصاصی برای مرور کلیه‌ی مصوبات جلسات شورای گفت‌وگو و نتایج حاصل برگزار کنیم تا مراحل انجام کار و پیگیری‌های انجام شده بررسی شود.

وی افزود: اگر موضوع یا مصوبه‌ای جنبه‌ی ملی داشته باشد، ادارات کل و سازمان‌های مربوط باید موضوع را از تهران پیگیری کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فعالان عرصه‌ی اقتصادی و تولیدکنندگان داخلی، خاطرنشان کرد: سخنان رهبر انقلاب کاملا فنی و حکیمانه بود و ایشان تاکید کردند که کیفیت تولیدات داخلی باید بالا باشد.

خرّم با بیان اینکه باید قیمت‌ کالاها تحلیل شود، گفت: باید مشخص شود که بر چه اساس قیمت یک کالا چندین برابر می‌شود و تولیدکننده باید مصرف کننده را اقناع کند چرا که اکنون مردم دچار مشکل شده و از تفاوت بین قیمت‌ها و افزایش قیمت‌ها ناراضی هستند.

وی با تاکید بر لزوم به‌کار گیری فرهنگ دینی در بین تولیدکنندگان، گفت: در کنار بحث نظارت دولت بر قیمت‌ها، تولیدکنندگان نیز نباید کاری کنند که بازار دچار تلاطم شده و در روزهای پایانی سال مردم مجددا زیر بار فشار و گرانی بروند.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: رهبر انقلاب تاکید کردند که به‌دلیل تفاوت زیاد بین درآمد و هزینه، مردم ناراضی هستند و لذا تولیدکنندگان باید در کنار افزایش کیفیت تولیدات خود، به فکر حمایت از کارگران مجموعه‌های تولیدی و همچنین مصرف کنندگان نیز باشند چرا که بسیاری از مشکلات فعلی در اثر نگاه سواد آور و کلان در داخل مجموعه‌ها، به وجود آمده است.

وی همچنین گفت: اگر در کنار عدم پرداخت حقوق معوقه‌ی کارگران عیدی آن‌ها نیز داده نشود، کارگران با فشار بسیار زیاد به استقبال سال جدید خواهند رفت لذا نباید کارگران و مصرف کنندگان مغفول واقع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز  در این جلسه گفت: تاکنون جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ۴۷ مصوبه در بعد ملی و ۶۳ مصوبه استانی داشته که اکثر موضوعات استانی از جمله مشکلات گاز، آرد، مازوت سیمان صوفیان و … به‌صورت جدی پیگیری شده است.

محمد کلامی ادامه داد: موضوعاتی که مربوط به تهران است و در بعضی موارد با مشکل مواجه شده است، خارج از اختیار استان بوده و به همین دلیل نتایج مورد انتظار حاصل نشده است.

در این جلسه موضوعات عدم استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان صنعت گردشگری، مشکلات مالیات بر ارزش ‌افزوده صنعت گردشگری، درخواست حذف عوارض تابلوهای تبلیغاتی صنوف گردشگری، تبعات ناشی از حذف برخی از پوشش‌های مربوط به بیمه‌نامه‌های مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اعتراض اعضای اتحادیه کشوری آسانسور و پله‌برقی به نحوه‌ی رسیدگی و اخذ مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش‌افزوده و مصادیق مزایای رفاهی و انگیزشی مشمولان قانون کار و معافیت این مزایا و حق بیمه‌ی سهم حقوق‌بگیران از موضوع ماده ۸۳ قانون مالیات‌های مستقیم مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 3 =