کد خبر : 35892
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

دستگاه‌های اجرایی در خواب هستند!

دستگاه‌های اجرایی در خواب هستند!
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره شرایط ناخوشایند اقتصادی اقشار ضعیف جامعه گفت: ما برنامه‌ای را در قانون برنامه و بودجه به دولت ابلاغ کردیم که براساس آن کالا برگ در اختیار جامعه قرار بگیرد؛ این قانون چرا توسط دولت اجرا نمی‌شود.

به گزارش نگاه، محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: احترام قلبی خود را نسبت به شهدای اخیر کشور ابراز می‌کنم؛ نیروی انتظامی در سرما و گرما حتی در روزهای تعطیل که همگان در حال استراحت هستند خدمات ارزشمندی را برای حفظ و امنیت کشور ارائه داده‌اند و در هیچ زمانی سزاوار این نبودند که در معرض آسیب‌های جانی و مالی قرار بگیرند و آماج کینه و بغض پیروان دشمنان اسلام شوند،درود می‌فرستم.
وی ادامه داد: سپاهیان عزیز که در صحنه حضور داشتند در اتفاقات اخیر آسیب دیدند در این بین بسیجیان که بدون هرگونه استخدام و حمایت مالی در خدمت امنیت کشور بودند در معرض انواع آسیب‌های قرار گرفته‌اند که به نوبه خود از زحمات آنها تشکر و قدردانی می‌کنم و به روح پاک شهدای آنها درود می‌فرستم و برای کسانی که مزدور و اجیر بیگانگان و دشمنان ملت و کشور بودند؛ مجازات دنیوی و اخروی را مسئلت دارم.
نماینده مردم در مجلس افزود:افرادی که صرفا برای تخلیه انواع هیجانات یا ابراز اعتراضات خود در صحنه بودند و مرتکب جرم شدند، برای آنها هدایت و در صورت ارتکاب جرم، مجازات را مسئلت دارم.
وی تاکید کرد: کشور را باید منطقی و با برنامه اداره کرد، چرا دستگاه‌های اجرایی در خواب هستند و  زیرمجموعه‌های خود را مدیریت نمی‌کنند، چرا در بُعد مدیریت‌های مربوط به افزایش رضایتمندی آنها و حضورشان در صحنه‌های مغایر منافع ملی و امنیت کشوری مدیریت نمی‌کنند، منظور بنده فقط دولتی‌ها نیستند، حتی آنهایی که سهامشان متعلق به ملت است، بخش‌هایی از سهام آنها مربوط به سهام عدالت، بازنشستگی و امثال آنهاست، همه مسؤولند که زیر مجموعه‌های خود را در تمام ابعاد، مدیریت و کنترل کنند، چرا رها کردند.
وی در ادامه متذکر شد: در کنار تمام این مسائل مهم‌‌ترین موضوعی که امروز جامعه ما را آزار می‌دهد، مسائل معیشتی است. صندوق‌های بازنشستگی در مورد بازنشستگان به مسائلی مانند اجاره  و خرید مسکن، تامین جهیزیه و در ارتباط با اشتغال فرزندان آنان  باید حمایت‌ها و برنامه‌های باشد.
نماینده مردم تبریز تصریح کرد: ما برنامه‌ای را در قانون برنامه و بودجه به دولت ابلاغ کردیم که براساس آن  کالا برگ در اختیار جامعه قرار بگیرد و این  مسأله یک قانون است و چرا دولت این قانون را اجرا نمی‌کند؟ این تاخیرها  چه فلسفه‌ای دارند که با وجود این همه امکانات در کشور این کار صورت نگرفته است. آیا در حال حاضر امکانات ما از دوران دفاع مقدس کمتر است، چرا این اقدام  ارزشمند را انجام  نمی‌پذیرد؟
فرهنگی با اشاره به مسائل داخلی یادآور شد: مجلس  به طرح دوفوریتی مسکن رای مثبت داد،کجاست این طرح دوفوریت و کجا خاک می‌خورد؟ بیش‌از سه روز کاری کمیسیون فرصت و مهلت ندارد، هیأت رئیسه مجلس چرا پیگیری نمی‌کند تا این کار به سرانجام برسد؟ طرح سوالی  از وزیر علوم داشتم که نزدیک به یکسال این قانون در کمیسیون طول کشید، در حال حاضر نزدیک به یکماه است که در کمیسیون مطرح کرده اما  قانع نشدم، آخرین خبر این است که تا این لحظه به هیأت رئیسه ارسال نشده؛ برای اینکه در غالب داد و ستدها اتفاق می‌افتد که بنده به آنها اشاره ندارم هیأت رئیسه موظف به پیگیری این مسئله است.
پایان پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =