کد خبر : 37916
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

ایستگاه قونقا مترو تبریز طی هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد

ایستگاه قونقا مترو تبریز طی هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از تکمیل نهایی و افتتاح ایستگاه قونقا در هفته آینده خبر داد.

به گزارش نگاه، یعقوب وحیدکیا در بازدید از ایستگاه قونقا ضمن اشاره به نصب تجهیزات، پله‌برقی‌ها و سیستم‌های روشنایی این ایستگاه اظهار کرد: با وجود پیچیدگی‌های خاص اجرایی و دشواری کار در ایستگاه قونقا، مجموعه مترو در راستای وعده صادق اتمام این ایستگاه مقارن با اعیاد شعبانیه و عید نوروز، به صورت شبانه‌روزی حتی در روزهای تعطیل نیز عملیات اجرایی را پیش برده و با بالا بردن سرعت اجرایی در کنار رعایت استانداردهای لازم، این ایستگاه را نیز به اتمام رسانده است.

وحیدکیا افزود: تلاشگران مترو در سال جاری با تعهد کاری و سرعت اجرایی، فصل نوینی در تاریخ حمل‌ونقل ریلی گشودند که اتمام سه ایستگاه لاله، گازران و قونقا، مؤیّد تلاش‌های ارزنده این عزیزان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از این اقدامات در زیرزمین و پنهان از انظار عمومی است، آنچنان که باید این تلاش‌ها در معرض دید مردم نیست، ولی یک محاسبه ساده عملیاتی نشان از تعهد و اهتمام ویژه این عزیزان در ۲۵ متر زیر زمین است و بنده به‌عنوان عضو کوچکی از این خانواده، قدردان زحمات مهندسان، تکنسین‌ها، کارگران و تمامی عوامل اجرایی هستم.

ایستگاه قونقا با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع، دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، تراز بلیت فروشی و چند منظوره تجاری) و شامل سه دسترسی (دو ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) و از نوع ایستگاه ساحلی است که به دلیل  مجاورت با آرامستان تاریخی گجیل معماری این ایستگاه بر اساس مکتب هنری آذربایجان طراحی و اجرا شده است.

با بهره‌برداری از ایستگاه ۱۳ مترو، خط یک قطار شهری تبریز تکمیل شده و در تمام ایستگاه‌های ۱۸ گانه این خط مسافرگیری انجام می‌شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 2 =