کد خبر : 6365
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۳۲

فیفا ایران را از میزبانی جام جهانی حذف نکرده/عنوان «فدراسیون الهام بخش» اشتباه است

فیفا ایران را از میزبانی جام جهانی حذف نکرده/عنوان «فدراسیون الهام بخش» اشتباه است

رئیس ایرانی دپارتمان فوتسال آسیا می‌گوید فیفا به صورت رسمی حذف ایران از بین نامزدهای میزبانی جام جهانی فوتسال را اعلام نکرده است. به گزارش نگاه  به نقل از ایسنا، علی تارقلی زاده، رییس ایرانی دپارتمان فوتسال کنفدراسوین فوتبال آسیا(‌AFC)، درباره اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال به ایران توضیح داد:‌ هفت کشور کرواسی،‌ کاستاریکا، ژاپن،

رئیس ایرانی دپارتمان فوتسال آسیا می‌گوید فیفا به صورت رسمی حذف ایران از بین نامزدهای میزبانی جام جهانی فوتسال را اعلام نکرده است.

به گزارش نگاه  به نقل از ایسنا، علی تارقلی زاده، رییس ایرانی دپارتمان فوتسال کنفدراسوین فوتبال آسیا(‌AFC)، درباره اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال به ایران توضیح داد:‌ هفت کشور کرواسی،‌ کاستاریکا، ژاپن، ایران، امارات، نیوزلند و لیتوانی برای گرفتن این میزبانی درخواست داده‌اند که این تعداد به ۵ کشور کاهش پیدا کرده است اما هیچ منبعی، نامه رسمی به ما نزده و تصمیم قطعی از سوی فیفا اعلام نشده است. بنابراین نمی‌توان گفت ایران از بین نامزده‌های میزبانی حذف شده است. به هر حال یک سری امکانات برای گرفتن میزبانی جام جهانی نیاز است و معیارها نیز از سوی فیفا اعلام شده است. باید چهار ورزشگاه خوب در کشور میزبان وجود داشته باشد و فکر می‌کنم اگر به ایران زمان داده شود می‌تواند روی زیرساخت‌هایش کار کند و آن را بهبود بخشد.

او همچنین در مورد منع حضور بانوان در ورزشگاه و مخالفت فیفا به همین خاطر با دادن میزبانی جام جهانی به ایران، تصریح کرد: در مقامی نیستم که بخواهم در این مورد نظر دهم و فکر می‌کنم فیفا در اکتبر ۲۰۱۸ تصمیم نهایی خود را در مورد میزبان اعلام کند. این زمان، بسیار دیر است و فیفا با توجه به تغییرات کلان در مدیریت خود این تاریخ را اعلام کرده است.

تارقلی زاده همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ایران با این شرایط به گرفتن میزبانی جام ملت های فوتسال آسیا نیز نمی‌تواند امیدوار باشد، خاطر نشان کرد:‌ AFC دو ورزشگاه در یک شهر برای جام ملت‌ها می خواهد؛ ایران در اصفهان و تهران ورزشگاه دارد اما با توجه به مسافت بین اصفهان و تهران نمی تواند میزبانی جام ملت‌ها را بگیرد.

رییس دپارتمان فوتسال آسیا درباره حذف جایزه بهترین تیم ملی از مراسم برترین‌های آسیا نیز گفت: به دلیل تعدد جوایز، بخش بهترین تیم ملی حذف شده اما امیدواریم مراسم گالا جداگانه برای فوتسال برگزار شود. ما در کمیته فوتسال AFC پیشنهاد کرده‌ایم که بهترین دروازه بان نیز از سال آینده به مراسم اضافه شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درمورد عنوان فدارسیون الهام بخش که به فدارسیون فوتبال ایران اختصاص پیدا کرده و ابهاماتی نیز در مورد عنوان این جایزه به وجود آمده است، توضیح داد:‌ این ابهامات برای همکار ایرانی ما در ای اف سی هم به وجود آمده بود. ما چیزی به عنوان فدارسیون الهام بخش نداریم. از طرفی الهام بخش به معنی بهترین نیست چرا که هیچکدام از فدارسیون‌های فلیپین، مالدیو و افغانستان شایستگی کسب عنوان بهترین فدارسیون را ندارند. چیزی که با عنوان فدارسیون الهام بخش ترجمه شده، اشتباه است. از طرفی هم ما نمی‌توانیم عنوان بهترین فدارسیون را روی این عنوان بگذاریم تا به کسی برنخورد اما در اصل معنی بهترین فدارسیون می‌تواند مناسب باشد ولی «الهام بخش» گفته می‌شود.
تارقلی زاده در پایان نیز به نکته جالبی از قدرت فوتسال ایران در آسیا اشاره کرد و افزود:‌ تیم ملی ایران چند سال پیش سنگاپور را با نتیجه سنگین شکست داده و سنگاپور فوتسالش را به همین دلیل تعطیل کرده است. من امسال خودم را کشتم تا سنگاپور را بتوانم راضی کنم که فوتسالش را راه بیندازد اما آنها باز هم راضی نمی‌شوند و همچنان به دنبال آموزش هستند تا بتوانند از سال‌های آینده وارد فوتسال شوند.
انتهای پیام

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =