کد خبر : 31815
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

فعالیت سامانه بارشی تا آخر هفته در آذربایجان شرقی تشدید می‌شود

فعالیت سامانه بارشی تا آخر هفته در آذربایجان شرقی تشدید می‌شود

مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تا آخر هفته، وضعیت جوّی ناپایداری در استان حاکم خواهد بود که منجر به تشدید رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی تا شدید خواهد شد.

به گزارش نگاه، بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان، وضعیت جوی استان از روز دوشنبه پنجم اردیبهشت تا اواخر روز پنجشنبه هشتم اردیبهشت ناپایدار خواهد بود.

بر این اساس مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو هشدار جوی سطح نارنجی (آمادگی) اداره‌ کل هواشناسی استان به اطلاع می‌رساند فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه پنجم اردیبهشت تا اواخر روز پنجشنبه موجب تشدید رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی شدید خواهد شد.

طبق اعلام مدیریت بحران شهرداری تبریز احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد و اصابت صاعقه و همچنین احتمال پرتاب اجسام سبک و سقوط تابلوهای تبلیغاتی بر اثر وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بنابراین لازم است شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و ضمن توجه به توصیه‌های زیر، ‌اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند؛

از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اتراق نکنند، به ارتفاعات صعود نکرده و فعالیت‌های کوهنوردی را به دلیل احتمال اصابت صاعقه لغو کنند، از درختان پوسیده، کهنسال و کم‌دوام، ساختمان‌های نیمه‌کاره و در حال‌ ساخت، اشیای قابل پرتاب و سُست؛ نظیر آنتن، کولر، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت‌بام‌ها استفاده می‌شود و دکل‌ها، آنتن‌های فرستنده‌ها، تأسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها دوری کنند.

همچنین، از پارک خودرو در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سُست وجود دارد نیز پرهیز کنند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − یک =