کد خبر : 35943
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۵

شهردار تبریز خبر داد:

برنامه‌ریزی توسعه ۴۰۰ هکتاری فضای سبز در سال آینده

برنامه‌ریزی توسعه ۴۰۰ هکتاری فضای سبز در سال آینده
شهردار تبریز از برنامه‌ریزی با هدف توسعه ۴۰۰ هکتاری فضای سبز این کلانشهر برای سال آینده خبر داد و گفت: ۲۰۰ هکتار فضای سبز در محدوده شهر و ۲۰۰ هکتار نیز در حریم تبریز ایجاد خواهد شد.

به گزارش آذرانجمن به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام این مطلب، اظهار کرد: میانگین بارش سالانه تبریز ۳۳۰ میلی متر است که این مقدار به استاندارد جهانی نزدیک است و از این رو تبریز با مشکل کم آبی مواجه نیست اما با توجه به اینکه مقدار قابل توجهی از نزولات آسمانی تبخیر شده و مقداری نیز به دلیل ترکیب شدن با نمک، غیر قابل استفاده است، احیای قنوات امری ضروری به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: در این خصوص تجربه احیای قنات امام جمعه در منطقه ۵ موفق بود و اگر بتوانیم قنوات تبریز را احیا کنیم موضوع کمبود آب‌های سطحی تا حدودی مرتفع‌ می‌شود.

هوشیار ادامه داد: میزان آسفالت در شهرها نیز افزایش یافته و این امر هم باعث تبخیر و هدر رفت آب شده است. از سوی دیگر سیاست غلط نمک پاشی در سالهای گذشته نیر در کاهش کیفیت و سختی آب اثرگذار بوده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه با احیای قنوات می توان خاک را مرطوب نگه داشت، گفت: اگر چند سال در مدیریت انرژی تجدید ناپذیر تمرکز کرده و برنامه ریزی داشته باشیم می توان وضعیت فضای سبز شهر را بهبود بخشید.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به مصوبه کمیسیون خدمات شهری جهت تشکیل اداره مدیریت انرژی زیر نظر معاونت عمرانی شهرداری تبریز رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =