کد خبر : 36724
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

فرماندار شهرستان تبریز بر ساماندهی سیستم گرمایش بازار تبریز تاکید کرد

فرماندار شهرستان تبریز بر ساماندهی سیستم گرمایش بازار تبریز تاکید کرد
فرماندار شهرستان تبریز بر سامان‌دهی کابل‌های برق و سیستم گرمایشی بازار تاریخی تبریز تاکید کرد و گفت: بایستی تمامی دستگاه های تخصصی و اجرایی با همراهی و همکاری شرکت مشاور یک تصمیم تخصصی و قابل اجرا برای حل مشکل گرمایش بازار تبریز ارایه دهند.

به گزارش نگاه، علی جعفری آذر امروز پنجشنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات و اجرای طرح ایمنی بازار بزرگ تبریز افزود: با توجه به اینکه بازار تاریخی تبریز از جمله آثار مهم ثبت‌شده جهانی کشور است، حفاظت و سامان‌دهی آن با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان امری ضروری است.
وی گفت: یکی از خواسته های اصلی کسبه و فعالان این بازار بزرگ رسیدگی به وضعیت سیستم گرمایشی و تامین گرمایش ایمن است که متاسفانه اقدامات اساسی و جدی تا کنون صورت نگرفته است.
جعفری آذر با گلایه از برگزاری جلسات متعدد در یک دهه گذشته برای حل این مساله، اظهار داشت: نباید رسیدگی به این خواسته مردم و اهالی بازار فقط در حد جلسه و مکاتبات بین دستگاه ها خلاصه شود، دستگاه های مسوول هر چه سریعتر نظرات تخصصی و کارشناسی خود را براساس ضوابط و استانداردهای ایمنی با همکاری شرکت مشاور به یک طرح اجرایی تبدیل کنند.
وی افزود: از مهم‌ترین مسائل قابل‌توجه در بازار تاریخی تبریز، حفاظت و مرمت مستمر سیم‌ها و کابل‌های برق در راستای بهبود وضعیت بصری و ایمنی بازار و حجره‌ها است و تجهیز بازار به سیستم اعلام حریق باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، مجموعه مسقف بازار تبریز با یک کیلومتر مربع وسعت در ۲۵ شهریور ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۰۹۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد و در سال ۲۰۱۰ نیز این مجموعه با شماره ثبت ۱۳۴۶ به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
این بازار تاریخی تبریز با داشتن حدود پنج هزار و ۵۰۰ باب حجره، مغازه و فروشگاه، ۴۰ گونه شغل، ۳۵ باب سرا، ۲۵ باب تیمچه، ۳۰ باب مسجد، ۲۰ باب راسته و راسته‌بازار، ۱۱ باب دالان، ۵ باب حمام و ۱۲ باب مدرسه به ‌عنوان اصلی ‌ترین مرکز داد و ستد مردم تبریز و ایران شناخته می‌شود.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 3 =