کد خبر : 23400
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

فرآیند کاهش قیمت تمام‌شده‌ی کالا و افزایش دستمزد

فرآیند کاهش قیمت تمام‌شده‌ی کالا و افزایش دستمزد

بیگی

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاهش قیمت تمام شده کالا هم از مصادیقی است که دولت می‌تواند در آن ورود کند، به طور مثال می‌توان با کاهش تعرفه برق و گاز به داد تولید کننده رسید.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با بیان اینکه رقم تعیین شده برای حداقل دستمزد کارگران با واقعیات انطباق ندارد اظهار داشت: حقوق کارگران افزایش منصفانه‌ای نداشته و تورم موجود در جامعه کمر کارگر را خم کرده است.

وی با اشاره به تشدید وضعیت بحرانی اقتصاد کشور گفت: برهمگان آشکار است که تدابیر دولت در عرصه اقتصاد ناکارآمد بوده و باعث افزایش تورم در سال جدید نیز خواهد شد. دولت با کسری بودجه مواجه است و با استقراض مالی، سعی خواهد کرد تورم را کنترل کند اما هدفی ندارد، این موضوعی بود که قبلا بارها تذکر داده و پیش‌بینی شده بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر خاطرنشان کرد: اگر دولت در تعیین دستمزدکارگران خلاف قانون عمل کرده است نمایندگان مجلس می‌توانند با احضار وزیر کار به مجلس و از طریق کمیسیون اصل ۹۰ علت را جویا شوند، قوه مجریه بر این باور است که افزایش دستمزد کارگران، قیمت تمام شده کالا را بالا برده و رقابت‌پذیری بین تولید کنندگان را کاهش می‌دهد.

بیگی حمایت دولت از تولید را شرط اساسی بهبود اقتصاد کشور عنوان کرد و یادآور شد: اگر مقصود مجریان کشور، جهش تولیدی باشد که مدنظر رهبر انقلاب است، تنها راه تحقق این امر حمایت دولت از تولید و تولید کننده است. کاهش قیمت تمام شده کالا هم از مصادیقی است که دولت می‌تواند در آن ورود کند، به طور مثال می‌توان با کاهش تعرفه برق و گاز به داد تولید کننده رسید اما نکته اینجاست که دولت روحانی تحت هیچ شرایطی حاضر نیست از بخش کوچکی از درآمدهای خود چشم پوشی کند.

نماینده مردم تبریز، ادامه داد: بی‌برنامه‌گی در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور موج می‌زند، شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که نه تنها سیاست‌ها به درستی اجرا نمی‌شود بلکه داد و فریاد هم به جایی نمی‌رسد، در همین مجلس دهم هرچه فریاد زدیم ره به جایی نبرد و فقط توانستیم از چپاول برخی‌ها تا حدودی جلوگیری کنیم. تا زمانیکه به سمت واقعی کردن اقتصاد حرکت نکنیم وضعیت همین است و بس!

بیگی با اشاره به وظایف مجلس یازدهم تاکید کرد: اولین کار مجلس یازدهم باید این باشد که تکلیف دولت را روشن کند، یا باید به مصالحه با دولت روحانی بپردازد و یا نحوه دیگری برخورد کند، یا باید تا ۱۴۰۰ صبر کرد و یا دولت را تحت فشار گذاشت حداقل امور جاری را انجام دهد، منتظریم ببینیم راهبرد نمایندگان سرشناسی اعم از آقایان قالیباف، نیکزاد و سایرین چه خواهد بود.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه مدیریت دولت روحانی گفت: در آرام‌ترین شرایط موجود این قدر بلا از طرف دولتمردان بر سر مردم آمده چه رسد به اینکه در بحران‌ها چگونه تصمیم‌گیری کنند. در واقع دولت روحانی انگیزه‌ای برای کار کردن ندارد، اگر هم فشار قابل ملاحظه‌ای وارد شود، شروع به مظلوم‌نمایی خواهند کرد، باید به این نتیجه برسیم که نیازمند «مجلس نو و دولت نو» هستیم.

بیگی عنوان کرد: فشار اقتصادی به معنای عامیانه پدر مردم را درآورده است، چگونه می‌شود کشوری که سیل عظیم امکانات و نیروی انسانی را در اختیار دارد، مردمانش به نان شب محتاج باشند، دندانی که پوسیده شده را باید از جایش کَند و به دور انداخت. 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 14 =