کد خبر : 36330
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

حداد عادل:

کشور با تمام مشکلات اداره شده و انقلاب به راه خود ادامه خواهد داد

کشور با تمام مشکلات اداره شده و انقلاب به راه خود ادامه خواهد داد
رئیس شورای تحول علوم انسانی گفت: از روز اول انقلاب، آمریکا و رژیم صهیونیستی از هیچ اقدامی برای براندازی خودداری نکردند اما این انقلاب راه خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش نگاه، غلامعلی حداد عادل صبح امروز در همایش گام دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیر تحول که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده بود، با گرامیداشت شهدای امنیت گفت: سی و هشتمین سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این شورا برای اولین بار با نام ستاد انقلاب فرهنگی در سال ۵۹ آغاز به کار کرد. تجربه تشکیل این ستاد منجر به ایجاد شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.
وی در ادامه به علت پدید آمدن انقلاب و پیروزی آن اشاره کرد و گفت: در مورد انقلاب و پیروزی آن نظریه پردازی‌های فراوانی شده است. اینکه به چه علتی انقلاب اسلامی در ایران رخ داد. دهها نظریه در این خصوص تاکنون عنوان شده و صدها پایان نامه درباره آن نوشته شده است و دوره‌های تحصیلی برای مطالعه ماهیت انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.
رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: ریشه این انقلاب، فرهنگ بوده و سند آن قرآن کریم است. این فرهنگ دینی به برکت حوزه‌های علمیه و روحانیت مستقل از حکومت استبدادی زنده مانده بود و دشمنان انقلاب از جوهر و حقیقت این انقلاب فرهنگی دینی ناآگاه بودند و این فرهنگ دینی نیز همان علت و دوام انقلاب اسلامی شد.
وی تصریح کرد: امام راحل به درستی تشخیص داده بود که اگر بخواهد دست سلطه گران را از این کشور کوتاه کند نباید در درون فرهنگ غربی مبنایی اختیار کند. امام (ره) نقطه اتکای انقلاب خود را در بیرون از فرهنگ غرب انتخاب کرده بود و آن اسلام بود.
حداد عادل افزود: شهید سلیمانی، حججی، آرمان حق وردی همه برخاسته از این فرهنگ مستقل بودند که روح و اساس آن انقلاب بود. از روز اول انقلاب، آمریکا و رژیم صهیونیستی از هیچ اقدامی برای براندازی آن خودداری نکردند اما این انقلاب به راه خود ادامه می‌دهد و کشور با همه مشکلات اداره می‌شود و پیشرفت می‌کند و آن چیزی که آنها می‌خواهند نخواهد شد.
وی ادامه داد: در این ۴۴ سال دشمنان مطالعه کردند که برای مقابله با این انقلاب، باید با فرهنگ مبارزه کنند. پس میدان اصلی جنگ ما در میدان فرهنگ است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان تهاجم فرهنگی یاد کرده اند.
حداد عادل افزود: این جنگ ابزارهای گوناگونی دارد و آنان سعی می‌کنند از طریق فضای مجازی نسلی جایگزین نسل قبلی شود و جوان‌هایی تربیت شوند که مثل جوانان نسل ۵۷ و ۶۰ فکر نکنند و ما در این چنین شرایطی نیازمند قرارگاه فرهنگی هستیم. آیا نباید در چنین شرایطی یک قرارگاه فرهنگی به وجود آید؟ مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی را قرارگاه فرهنگی نامیدند.
رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: باید به موقع اقدام کنیم. کلیات فرهنگی کشور را ارزیابی کرده و نیروسازی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به مهندسی فرهنگی گفت: این اصطلاح از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد. چگونه در فرهنگ باید مهندسی کرد؟ آیا ما آمدیم ببینیم برای اداره کشور از نظر فرهنگی به چه چیزهایی نیاز است و این چیزها در اختیار چه کسانی است؟ مهندسی یک کار عملی، خردمندانه و ملی است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 3 =