کد خبر : 33370
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

وجود ۳۹۰ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی/ به دنبال اجرای دقیق سند تحول بنیادین در مدارس استان هستیم

وجود ۳۹۰ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی/ به دنبال اجرای دقیق سند تحول بنیادین در مدارس استان هستیم

مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: نیروی انسانی و معلمان بزرگترین ظرفیت آموزش و پرورش است.

به گزارش نگاه، علیرضا صیادی ظهر امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر هیچ کس پوشیده نیست همه دولت ها دارای آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت هستند و  بر اساس آیین سنت آموزش پرورش خود را مدیریت کرده و از یک قاعده و اصول اساسی تبعیت می کنند.
صیادی اذعان کرد: در هرکاری شناخت نقاط قوت و آسیب ها و فرصت ها امر بدیهی و ضروری است و مایه حرکت برای اهداف متعالی است. آموزش پرورش این فرصت های شناخت را فراهم کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز کرد: در استان آذربایجان شرقی مدیران مدارس و عوامل اجرایی به شدت به دنبال بند بند سند تحول بنیادین اجرایی در استان و کشورمان هستند.
وی تاکید کرد: ۳۹۰ مدرسه کانکسی در استان داریم که یک سری از این کانکس‌ها اجتناب ناپذیر است چراکه برخی روستاها پایدار نیستند و جمعیت آنها درحال تخلیه بوده یا سکونت در آنها فصلی است.
وی ابراز کرد: مدارس کانکسی که بالای ۱۵ دانش آموز دارند در اولویت برچیده شدن هستند و بعداز ساخت مدارس جدید، مدارس کانکسی که ۱۰ دانش اموز دارند برچیده خواهند شد.
صیادی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ساخت مدارس جدید در روستاها پیگیری می‌شود، ادامه داد: همچنین برای این منظور، اعتبارات خوبی نیز توسط بنیاد مستضعفان اختصاص یافته است.
مدیرکل اموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۳۰ مدرسه کانکسی توسط خیران برچیده شده و مدارس اصولی و استاندارد احداث می‌شود، گفت: کلیبر، خداآفرین، هوراند و چاروایماق بیشترین مدارس کانکسی را در استان دارند.
صیادی با بیان اینکه در عرض ۲ تا ۳ سال مدارس بالای ۱۵ و ۱۰ دانش اموز برچیده می‌شود، ادامه داد: دراین خصوص از ظرفیت خیران استفاده می‌کنیم.
وی سپس گفت: دور نگه داشتن آموزش و پرورش از سیاست کاری و سیاست زدگی اولویت دیگر ما است، از ارزش‌های انقلاب اسلامی در چارچوب دستگاه تعلیم و تربیت دفاع می‌کنیم.
صیادی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم اموزش و پرورش توسط برخی افراد مصادره شود، آموزش و پرورش متعلق به همه افراد و دانش اموزان است.
وی افزود: دنبال اجرای دقیق سند تحول بنیادین در مدارس استان هستیم.
صیادی به ضرورت استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی و معلمان بزرگترین ظرفیت آموزش و پرورش است.
وی تصریح کرد: اهمیت اموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست. با اینکه چالش‌های مختلفی وجود دارد ولی تلاش می‌کنیم زمینه ساز اعتلای وضعیت این دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم سازیم.
وی در پایان افزود: آموزش و پرورش استان دارای سرمایه های عظیم‌و‌فراوانی چون نیروی انسانی آموزش و پرورش است. در برخی پایه ها شاید با کسری نیرو که قابل حل است مواجه هستیم ولی در یک نگاه منصفانه، مجموعه آموزش پرورش  دارای معلمانی است که تحت هر شرایطی آماده خدمت رسانی به جامعه هستند و ما باید کار خدمات بزرگان را باید تسهیل و تکریم‌و‌موانع زدایی بکنیم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 8 =