کد خبر : 9183
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

عادل الجبیر: جهان اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد

عادل الجبیر: جهان اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد

وزیر خارجه عربستان گفت که ایران بداند جهان اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را به آنها نمی دهد.  به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست ناتو در بروکسل ضمن حمایت مجدد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام گفت: ایران باید بداند

وزیر خارجه عربستان گفت که ایران بداند جهان اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را به آنها نمی دهد. 

به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست ناتو در بروکسل ضمن حمایت مجدد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام گفت: ایران باید بداند که جهان اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را به آنها نمی دهد.

 

وی همچنین مدعی شد که اگر ایران سیاست های خصمانه خود را تغییر ندهد فشارها علیه آن بیشتر می شود و منزوی‌تر خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه عربستان با برخی اعضای پارلمان اروپا در بروکسل نیز دیدار و در رابطه با بحران های خاورمیانه و مسائل سیاسی منطقه بحث و گفت‌وگو کرده است.

 

به گزارش ایسنا، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان پیش از این نیز مدعی شد: ما به حاکمیت دیگر کشورها و همچنین قوانین بین‌المللی و اصل عدم دخالت در امور داخلی دیگران احترام می‌گذاریم، بنابراین دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی را نمی‌پذیریم.

 

وی در ادامه با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم ادعا کرد که ایران فتنه‌های فرقه‌ای ایجاد می‌کند، همچنین ایران در بسیاری از کشورها و بخصوص کشورهای عربی ناامنی ایجاد می‌کند.

 

ادعای دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آنها است.

 

این مقام سعودی درحالی مدعی حمایت ایران از تروریسم است که عربستان سعودی از جمله کشورهایی بود که مرزهای خود را به روی داعش باز کرد تا وارد عراق و سوریه شوند و از آن‌ها حمایت کرد این درحالی است که ایران اولین و بزرگترین مخالف تروریسم درجهان است و برای ریشه کن کردن آن تلاش های فراوانی کرده است و در بیرون راندن داعش و دیگر گروهک های تکفیری از عراق و سوریه نقش مهمی داشته است.

 

عربستان سعودی پیش از این نیز برخلاف کشورهای اروپایی چندین بار از خروج ترامپ از برجام حمایت کرده است، این کشور درهمان ابتدا در بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان از تصمیم آمریکا برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کند. عربستان در ابتدا به این دلیل از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد که قرار بود این توافق از انتشار سلاح کشتار دسته جمعی در خاورمیانه و جهان ممانعت کند. ایران از طریق برداشتن تحریم‌ها به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه ادامه داد و موشک‌های بالستیک خود را گسترش داد، از گروهک‌های تروریستی در منطقه از جمله حزب‌الله و حوثی‌ها (انصارالله) که از سلاح‌های ایران برای هدف قرار دادن شهروندان یمنی و تعرض به کشتیرانی استفاده کردند، حمایت کرد.

 

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب ۱۸ اردیبهشت بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =