کد خبر : 38701
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

کمبود نیروی فعال متخصص در آذربایجان‌شرقی

کمبود نیروی فعال متخصص در آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در نیروی فعال متخصص کمبود داریم، گفت: در استان دو خلاء داریم که یکی نیاز به نیروی انسانی و دیگری عدم به‌روز کردن این نیروها برای به‌کارگیری است.

به گزارش نگاه، عابدین خرّم صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری استان در آستانه سفر استانی رئیس جمهور، با تاکید بر اینکه دوران رکود و سکوت گذشته است، اظهار کرد: ما باید ظرفیت بخش خصوصی استان را معرفی کنیم. امروز برای اینکه در جامعه امید ایجاد کنیم، باید هم کار کنیم و هم کارهای انجام شده را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نیروی فعال متخصص کمبود داریم، گفت: در استان دو خلاء داریم که یکی نیاز به نیروی انسانی و دیگری عدم به‌روز کردن این نیروها برای به‌کارگیری است. در نتیجه برخی‌ از کارآفرینان می‌خواهند نیروی کار مورد نیاز خود را از جاهای دیگر تامین کنند، در حالی که این ظرفیت و امکان در استان وجود دارد.

خرّم افزود: این حلقه های مفقوده را باید با برنامه ریزی، کشف نیروی کار، آموزش و به‌کارگیری آنها برطرف کنیم و در نتیجه به بهره وری برسیم که یکی از گمشده های صنعت و بخش سرمایه گذاری است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه به دنبال حل مشکلات صنایع استان هستیم، گفت: با کمک فعالان اقتصادی می خواهیم ظرفیت استان را معرفی و با اهتمام نسبت به توسعه استان برنامه ریزی کنیم. حضور مدیران استانی در چنین نشست‌هایی به این مفهوم است که مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان باید به سرعت حل شود.

خرّم با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به استان، اظهار داشت: سفر دوباره رئیس جهور به آذربایجان شرقی در طول یک سال نشان دهنده این است که این استان دارای اهمیت بوده و برای هیأت دولت مهم است.

وی به تحولات صورت گرفته در بخش صنعت استان نیز اشاره کرد و گفت: صنعت مس ۳۰ سال که فعال است و خام‌فروشی می‌کند؛ اما از سال قبل یک اراده‌ای به وجود آمده که این صنعت در ابعاد مختلف توسعه یابد، چرا که پیشران اصلی توسعه استان در حوزه معدن، صنعت مس است و باید نقش خود را به معنی واقعی کلمه ایفا کند.

وی به جلسه فعالان اقتصادی استان با رئیس جمهور نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه مشترک صاحبان صنایع استان با رئیس جمهور، جمع بندی مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به شکلی مطرح خواهد شد که منجر به صدور دستورهای صریح رئیس جمهور برای برطرف کردن آنها شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی و خانه صنعت باید به صورت اهرم‌های پیشران بخش خصوصی در استان ایفای نقش کنند، گفت: از پروژه های مقیاس کوچک نیز نباید غافل شویم؛ صنایع متوسط و کوچک در مناطق محروم باید راه‌اندازی شوند تا اقتصاد خانواده‌ها از آن بهره‌مند شوند.

در این جلسه تعدادی از فعالان بخش خصوصی، کارآفرینان، صنعت‌گران و تولیدکنندگان نیز به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود درخصوص مسائل اقتصادی پرداختند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =