کد خبر : 35220
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰

استاندار آذربایجان شرقی:

وضع فعلی مرز ایران با ارمنستان مناسب نیست/ رفع موانع گمرکی و ترانزیتی برای تسهیل ورود محصولات ایرانی به بازار اوراسیا

وضع فعلی مرز ایران با ارمنستان مناسب نیست/ رفع موانع گمرکی و ترانزیتی برای تسهیل ورود محصولات ایرانی به بازار اوراسیا
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سرکنسول کشورمان در قاپان خواستار رفع موانع گمرکی و ترانزیتی برای تسهیل ورود محصولات ایرانی به بازار اوراسیا شده و هماهنگی هرچه بیشتر در زمینه دیپلماسی مرزی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش نگاه، عابدین خرّم امروز در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قاپان با وی اظهار کرد: امیدوارم افتتاح سرکنسولگری کشورمان در قاپان  به رفع موانع موجود در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی منجر شود.

وی با بیان اینکه در دیپلماسی باید منافع خودمان را دنبال کنیم، افزود: متاسفانه مرزهای منطقه ملتهب است و کنسولگری در این زمینه نیز باید ایفای نقش کرده و با اقدامات لازم، از انفعال طرف ارمنی جلوگیری کند.

استاندار آذربایجان شرقی به برگزاری رزمایش اقتدار نیروهای مسلح در منطقه ارس نیز اشاره کرد و گفت: فرمانده سپاه صحبت های دقیقی در این رزمایش کرد و پیام های خوبی به کشورهای همسایه داد و البته همه کشورها هم این پیام ها را گرفتند.

وی افزود: انتظار ما از همسایگان، رعایت حق همسایگی است و پیام این رزمایش نیز صلح و آرامش در مرزها و کشورهای همسایه بود.

خرم همچنین با بیان اینکه در امور مرزی باید با استانداری هماهنگی شود، گفت: انتظارمان از تمام وزارتخانه به ویژه وزارت امور خارجه این است همکاری خود در این زمینه را بیشتر کنند.

وی بر آمادگی استان برای همکاری با سرکنسولگری ایران در قاپان برای رفع مواتع تاکید کرد و افزود: وضع فعلی مرز ایران با ارمنستان مناسب نبوده و رضایت بخش نیست و فعالان اقتصادی استان در تردد از مرز و جاده موجود اذیت می شوند.

این مقام مسوول تاکید کرد: هرگونه موانع باید رفع شود و البته ارمنی‌ها نیز در این زمینه باید پای کار باشند.

خرم همچنین از سرکنسول ایران در قاپان خواست تا اقداماتی را با هماهنگی طرف ارمنی انجام دهد تا مدت زمان توقف خودروها در گمرک و مرز کاهش یابد.

وی به دستور رئیس جمهور مبنی بر فعال شدن دیپلماسی مرزی و سفر هیات آذربایجان شرقی به ارمنستان اشاره کرد و گفت: طرف ارمنی استقبال خوبی از ایرانی ها برای همکاری‌های اقتصادی دارد و فضا برای کار در این کشور بسیار است از این رو باید از این فرصت استفاده کنیم چرا که ارمنستان بهترین راه  برای ورود به بازار اوراسیاست و فعالیت های اقتصادی مان را در این منطقه باید فعال کنیم.

خرم همچنین خواستار تشکیل جلسات دوره ای با سرکنسول های نخجوان و قاپان با استانداران شمال غرب کشور برای افزایش میزان مبادلات اقتصادی شد.

وی افزود: مردم به خودآگاهی کامل رسیده اند و  مسایل را بهتر از همه تحلیل می کنند.

خرم با بیان اینکه جلفا و منطقه ارس برای افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در ایران می تواند گزینه خوبی باشد، از سرکنسول ایران در قاپان خواست تا اقدامات لازم در این زمینه را هم از سوی وزارت خارجه و طرف ارمنی پیگیری کند.

فارس/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 11 =