کد خبر : 27694
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

طرح کنگره امریکا: ارائه اینترنت آزاد و بدون فیلتر برای کوبا

طرح کنگره امریکا: ارائه اینترنت آزاد و بدون فیلتر برای کوبا

کنگره امریکا طرحی را در دست دارد که براساس آن از دولت این کشور خواسته شده اینترنت آزاد و بدون فیلتر را مستقیم در دسترس مردم کوبا قرار دهد تا فیلتر و موانع دولت کوبا علیه اینترنت دور زده شود.

به گزارش نگاه، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر نوشت که این اقدام با مخالفت شدید دولت کوبا روبه رو شد و وزیر خارجه کوبا آن را “تجاوز” توصیف کرد.

دولت کوبا نظارت سختگیرانه ای بر اینترنت در این کشور دارد و محدودیت های زیادی را برای دسترسی مردم به سایت ها و برنامه های مختلف ایجاد می کند.

وزیر خارجه کوبا گفت که تحریم های شدید امریکا که در دولت سابقه آمریکا (دونالد ترامپ) اعمال شدند مانع اساسی دربرابر دسترسی آزاد و حاکمیتی ملت کوبا به اینترنت است.

در تظاهرات اعتراضی و بی سابقه اخیر در کوبا، عکس و فیلم و خبرهای این تظاهرات ضددولتی از طریق شبکه های اجتماعی به شکل گسترده ای دست به دست شد.

دولت کوبا در واکنش به این موضوع، اینترنت را در سراسر کشور به مدت ۵ روز کامل قطع کرد.

وزیر خارجه کوبا (برونو رودریگز) در واکنش به این طرح مجلس سنای امریکا در توییتر نوشت: “تجاوز مجلس سنای امریکا را از طریق تعدیل طرح مربوط به اینترنت در کوبا محکوم می کنیم؛ این موضوع در تجارت فریبکاری سیاسی تخریبی در فلوریدا سهیم است”.

سناتور ارائه کننده این طرح در کنگره آمریکا، خود یک کوبایی تبار است.

سناتور کوبایی تبار از ایالت فلوریدای امریکا (مارکو روبیو) پیشنهادی را برای ایجاد صندوق ایجاد فناوری های لازم برای تامین امکان دسترسی به اینترنت در کوبا مطرح کرده است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =