کد خبر : 28856
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

طرح‌ انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

طرح‌ انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر نیرو با اشاره به جلسه دیروز کمیته احیای دریاچه ارومیه گفت: بنا شد طرح‌های مرتبط با این دریاچه ، از جمله تونل آبی زاب و تصفیه‌خانه‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش نگاه، قاسم تقی‌زاده خامسی با اشاره به تشکیل جلسه احیای دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در این جلسه گزارش‌ها داده شد و در پایان جمع‌بندی آقای مخبر این بود که وزارت نیرو باید تا پایان سال طرح‌هایی که در آن منطقه است را به پایان برساند.
وی ادامه داد: از جمله این طرح‌ها تونل آبی زاب است که یکی از بلندترین تونل‌های ایران به طول ۳۶ کیلومتر است و آب را از دریاچه کانی‌سیب به دریاچه ارومیه می‌رساند. ظرفیت این تونل ۵۵۰ میلیون مترمکعب است. خوشبختانه از این تونل فقط ۲۰۰ متر پایانی باقی مانده که به علت سختی منطقه طول کشیده و پیش‌بینی‌ها این است که تا دو ماه آینده حفاری‌ها به پایان برسد.
معاون وزیر نیرو افزود: پس از آن دو ماه هم فرصت داده شد تا دستگاه‌های حفاری و ریل‌ها جمع شوند و تا پایان بهمن ماه آب این تونل به دریاچه می‌رسد.
تقی‌زاده خامسی با اشاره به تکمیل پروژه دو تصفیه‌خانه تبریز و ارومیه گفت: این تصفیه‌خانه‌ها هر کدام سالی ۲۰ و ۹۴ میلیون مترمکعب پساب را تصفیه و منتقل می‌کنند و وعده داده شد که تا پایان سال نیز این موارد به بهره‌برداری برسد.
وی در پایان گفت: به طور کلی برای این طرح‌ها ۶۵ هزار میلیارد مترمکعب هزینه شده و ان‌شاءالله تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + پانزده =