کد خبر : 10064
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

ضرورت تسریع بر تکمیل طرح آبرسانی از ارس به تبریز

ضرورت تسریع بر تکمیل طرح آبرسانی از ارس به تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: احیا نشدن این دریاچه و وزش بادهای نمکی از این دریاچه به شهرهای شمال‌غرب کشور در آینده موجب می شود تا حدود ۱۵ میلیون جمعیت این منطقه در معرض خطر قرار گیرند. به گزارش آوای سهند به نقل از فارس ، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: احیا نشدن این دریاچه و وزش بادهای نمکی از این دریاچه به شهرهای شمال‌غرب کشور در آینده موجب می شود تا حدود ۱۵ میلیون جمعیت این منطقه در معرض خطر قرار گیرند.

به گزارش آوای سهند به نقل از فارس ، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با وزیر نیرو تکمیل طرح آبرسانی از ارس به تبریز با توجه به توسعه شهر و شهرک های اقماری را خواستار شد و اظهار داشت: با وجود استفاده از حداکثر ظرفیت تامین آب از منابع موجود از جمله چاه ها، تصفیه خانه و آبرسانی زرینه رود به تبریز در روزهای پرمصرف و گرم سال سطح آب در مخازن ذخیره اصلی شهر خیلی افت پیدا می کند.

وی با بیان این که این امر حاکی از منفی بودن موازنه تامین و مصرف آب است، افزود: تکمیل آبرسانی تبریز از خط دوم زرینه رود برای رفع این مشکل ضروری است.

آل هاشم با اشاره به ضرورت اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه، یادآوری کرد: احیا نشدن این دریاچه و وزش بادهای نمکی از این دریاچه به شهرهای شمال‌غرب کشور در آینده موجب می شود تا حدود ۱۵ میلیون جمعیت این منطقه در معرض خطر قرار گیرند.

آل هاشم بر ضرورت توجه ویژه به تکمیل طرح های احیای این دریاچه از سوی وزارت نیرو و سازمان محیط زیست تاکید کرد.

وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به تبریز علاوه بر افتتاح ۱۰۳ پروژه حوزه برق، در مراسم معارفه مدیران عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی و برق منطقه ای آذربایجان حضور یافت و قرار است از تصفیه خانه فاضلاب تبریز نیز بازدید کند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − سه =