کد خبر : 9804
تاریخ انتشار : شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۶:۴۱

امروز آمریکا ناتوان‌تر از هر زمان دیگر است/ مردم انتظار برخورد با سودجویان را دارند

امروز آمریکا ناتوان‌تر از هر زمان دیگر است/ مردم انتظار برخورد با سودجویان را دارند

امام جمعه تبریز گفت: به فضل پرودگار و با هدایت رهبر فرزانه انقلاب این بار هم دولت‌مردان آمریکا از ملت ایران سیلی خواهند خورد و توطئه‌هایشان نقش بر آب خواهد شد.   به گزارش آواي سهند به نقل از فارس،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای

امام جمعه تبریز گفت: به فضل پرودگار و با هدایت رهبر فرزانه انقلاب این بار هم دولت‌مردان آمریکا از ملت ایران سیلی خواهند خورد و توطئه‌هایشان نقش بر آب خواهد شد.

 

به گزارش آواي سهند به نقل از فارس،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران اظهار کرد: در روزهای اخیر به دنبال تهدیدات آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت، برخی مسوولان کشور از جمله رئیس جمهور مواضعی را اتخاذ کردند که یک مواضع جدی بود چراکه آمریکا در شرایطی قرار ندارد که بخواهد صادرات نفت ما را به صفر برساند.

وی افزود: وضعیت امروز ایران به هیچ‌وجه مانند سال ۹۱ تا ۹۴ که تحریم‌های سنگینی علیه کشور وضع شده بود، نیست چراکه در حال حاضر قطعنامه شورای امنیت لغو شده و متحدان آمریکا با این کشور همراهی نمی‌کنند.

امام جمعه تبریز توضیح داد: اعلام ماندن اروپا در برجام و ارائه بسته پیشنهادی نشان از مقابله با زیاده‌خواهی آمریکاست، هر چند طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند ولی در هر صورت نشان از آن است که آمریکا جایگاه خود را نزد متحدان غربی از دست داده است.

وی ادامه داد: البته جنگ گسترده تجاری آمریکا با چین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه باعث شده این قدرت‌های بین‌المللی نیز با آمریکا همراهی نکنند از این‌رو در شرایط کنونی امکان به صفر رساندن صادرات نفت ایران وجود ندارد.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ تا ۹۴ همه عوامل دست آمریکا بود ولی باز هم نتوانستند صادرات را به صفر برسانند و ایران در آن دوران یک میلیون بشکه در روز نفت فروخت از همین‌رو اتکای آمریکا به عملیات روانی علیه مردم ایران به صورت رجزخوانی یک روش دیگر آمریکا از روی ناچاری است.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: تلاش آمریکا برای تنش لفظی و تاثیر‌گذاری روانی روی بازارهای داخلی کشور بوده و مردم باید هوشیار و آگاه باشند و بدانند آمریکا ناتوان‌تر از هر زمان بوده و به دنبال تنش در اوضاع اقتصادی کشور است.

وی اذعان داشت: به فضل پرودگار و با هدایت رهبر فرزانه انقلاب این بار هم دولتمردان آمریکا از ملت ایران سیلی خواهند خورد و توطئه‌هایشان نقش برآب خواهد شد.

تغییر رئیس بانک مرکزی در مقابله با سوءمدیریت وی بجا بود

 آل‌هاشم با اشاره به اقدامات اخیر و قاطع قوه قضائیه متذکر شد: قوه قضائیه اعلام کرد تعدادی از مدیران صنعت و معدن و تجارت که در حال واردات خودروی گرانقیمت بودند، دستگیر شدند و این کار در کنار تغییرات دولت از قبیل تغییر رئیس بانک مرکزی در مقابله با سوءمدیریت بود و اقدامی مثبت ارزیابی می‌شود.

وی اضافه کرد: هر چند این اقدامات باید قبل‌تر انجام می‌گرفت تا موضوعات و مسائل به اینجا نمی‌کشید ولی بازهم این اقدامات مثبت ارزیابی می‌شود.

امام جمعه تبریز بیان کرد: مردم از سه قوه‌ انتظار دارند تا برخورد جدی با سودجویان کنند از این‌رو نیاز به اقدامات قاطع و فوری هست و مسوولان باید اهتمام بیشتری نسبت به این امر داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این هفته روز اهدای خون داریم، توضیح داد: نیاز به خون در جهان یک نیاز همه‌گیر است، در کشور سالانه اهدای ۲ میلیون و ۵۰۰ واحد خون صورت می‌گیرد که سهم استان آذربایجان‌شرقی ۱۰۰ هزار واحد خون در سال است.

وی افزود: حضور بانوان در اهدای خون در استان در حداقل قرار دارد و تقریبا ۲٫۵ درصد است.

آل‌هاشم با بیان اینکه نیاز به اهدای خون دائمی بوده و باید در طول سال این امر انجام گیرد، گفت: نباید اهدای خون را به مناسبت‌ها اختصاص داد و فقط در عاشورا، تاسوعا یا شب‌های قدر به اهدای آن اقدام کرد.

وی با اشاره به عملیات مرصاد در سال ۶۷ گفت: در مقطع منافقان وارد کشور شده و هدف‌شان ورود به تهران بود ولی با تلاش غیرتمندان کشور یعنی نیروهای مسلح به خصوص هوانیروز شکست خوردند و لازم است یاد شهدای این عملیات را گرامی بداریم.

رهبرا؛ مردم آذربایجان ۲۵ سال است که منتظر قدوم مبارک شما هستند 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ۲۵ سال پیش و در چنین روزی مردم آذربایجان میزبان رهبرشان بودند، گفت: این روز را عزیز شمرده و همانطور که در دیدار ۲۹ بهمن سال‌گذشته به رهبری عرض کردم امروز نیز در این تریبون می‌خواهیم بگوییم که ۲۵ سال از سفر شما به استان گذشته و ما منتظر قدوم مبارک شما هستیم.

وی در ادامه ابراز کرد: از همه محبان و هیات‌داران می‌خواهم تا عزاداری امام حسین(ع) را به بعد عید بزرگ غدیر موکول کنند و در زمان جشن هیچ عزاداری برگزار نشود تا مراسم پرشور عید غدیر با عظمت برگزار شود.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه پنجم مرداد سال ۵۸ یک روز تاریخی بوده است، گفت: این روز سالروز اقامه اولین نماز جمعه به دستور امام راحل(ره) است که می‌توان گفت نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی، اجتماعی و الهی بوده و پشتوانه محکم نظام الهی است.

وی با اشاره به لزوم توجه به هدایت سیاسی نمازگزاران و لزوم توصیه به تقوا و کوشش به اصلاح اخلاقی جامعه توسط خطیب جمعه ابراز کرد: در نماز جمعه باید تلاش برای حفظ سنگر وحدت، عزت و همبستگی ملت مسلمان ایران شده و نماز مرکز دعوت به تقوای فردی و اجتماعی  باشد، امیدواریم این نماز جمعه که قرارگاه ایمان است هر روز تقویت یابد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: لازم است در نماز جمعه مسائل دینی و سیاسی تبیین شود و ائمه دقت کنند تا در نماز جمعه و در موضع‌گیری خود طبق سفارش رهبری یک برخورد پدرانه با همه جناح‌ها و احزاب داشته باشند چراکه امام جمعه باید امام جمعه همه گروه‌ها و افراد باشد، امام جمعه باید به صورت پدر معنوی از همه احزاب کشور دفاع و حمایت کند و دست پدری خود را بر سر آنها بکشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 1 =