کد خبر : 36354
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

تداوم مازوت سوزی سنتی در نیروگاه تبریز

تداوم مازوت سوزی سنتی در نیروگاه تبریز
صد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، روز یکشنبه در عمارت ساعت تبریز برگزار شد.

 به گزارش نگاه، صد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تقدیر از جواد رحمتی، معاون سابق استاندار و اکبر عیسی زاده نماینده سابق وزارت امور خارجه در شمالغرب آغاز شد.

جواد رحمتی، معاون عمرانی سابق استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: همه ما تفکر سیاسی خاص خودمان را داریم. با این وجود تلاش کردم هیچ وقت کوچکترین تفکرات سیاسی خودم را در کار دخالت ندهم و پست و مقام هم برایم مهم نبود.

وی با بیان اینکه امیدوارم اعضای شورا بتوانند به آذربایجان‌شرقی خدمات لایقی انجام دهند؛ اظهر کرد: امیدوارم تمامی مسئولین باتمامی قدرت و خلوص نیت به مردم خدمت کنند و نتیجه این تلاش و عمل رضایت مندی مردم باشد.

تبعیض را از بین ببریم!

رحمتی خاطرنشان کرد: همواره به یاد داشته باشید تبعیض چیزی است که مردم را آزار می‌دهد و باید با عملکردمان این تبعیض را از بین ببریم.

برخورد‌های سلیقه‌ای در نصب المان‌های شهری

در بررسی طرح آیین نامه ساماندهی، سیاستگذاری و نظارت بر المان‌های شهری شهرداری تبریز، غلامرضا احمدی، عضو شورا عنوان کرد: وجود سیاست گذاری و نظارت مستمر بر المان های شهری لازم و ضروری می باشد و برخوردهای سلیقه ای بر نصب المان های شهری باعث اتلاف وقت می شود

وی گفت: جلسات متعدد با کارشناسان سازمان سیما و منظر برگزار شده و برای شیوه نامه این طرح زحمات زیادی کشیده شده است.

فریدون بابایی اقدم با بیان اینکه چیزی به نام المان شهری نداریم، تاکید کرد: چیزی تحت عنوان المان شهری وجود ندارد. چیزی که در شهر وجود دارد مبلمان شهری می باشد، منظورتان از المان شهری را نمی دانم چه چیزی می باشد، اگر این موضوع در قالب طرح آمده است باید در چارچوبی باشد که جامعیت داشته باشد.

لزوم ساماندهی مبلمان شهری

امجدی، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در خصوص طرح جامعه برای المان های شهری بیان کرد: بحث ساماندهی مبلمان شهری باید جامع شود؛ مبلمان شهری بسیار گسترده می باشد و تمام زیبایی های شهر را شامل می شود و برای شهر لازم و ضروری می باشد

وی اضافه کرد: طرح جامعه برای سال آینده مطالعاتش انجام خواهد شد که برای ایجاد آرامش روانی و شهری در قالب های فرهنگی و اجتماعی ضروریت دارد

روح الله رشیدی؛ عضو شورای شهر تبریز نیز تاکید کرد: به هر قیمتی که شده طرح جامعه باید کار شود‌. با انجام طرح جامعه حذف المان های زائد در شهر و سازماندهی المان های شهری صورت گرفته و این اقدامات را در چتر خود قرار داده و هضم خواهد کرد.

در نهایت فرصت داده شد تا اعضا نظرات و پیشنهادات خود را به کمیسیون مربوط منعکس کرده و این طرح مجددا در هفته‌های آتی در صحن شورا بررسی شود.

در بررسی نامه شهردار تبریز در خصوص انتخاب یک نفر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز جهت عضویت در کمیسیون ماده ۷ آیین نامه اجرایی ماده یک قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، با رای اکثریت اعضای شورا بابایی اقدم عضو کمیسیون ماده ۷ انتخاب شد.

در ادامه جلسه به بررسی مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر تبریز با موضوع ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد کلانشهر تبریز پرداخته شد.

احد صادقی، عضو شورای شهر تبریز؛ عنوان کرد: اینکه در خصوص سازمان های مردم نهاد از نظرات مردمی استفاده کنیم ضروری است، اگر موضوع صرفا مربوط به جوانان است بهتر است گستره این را بیشتر کنیم، در محیط زیست هم به جوانان نیاز داریم.

تداوم مازوت سوزی سنتی در نیروگاه تبریز

صادقی با بیان اینکه توزیع ناعادلانه ای در مصرف گاز در کلانشهر ها صورت می گیرد گفت: توزیع مصرف گاز در تبریز به طور ناعادلانه صورت می‌گیرد، این در حالی است که میزان آلودگی تبریز با سایر شهر ها متفاوت است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کاهش این مشکل افزود: سال گذشته در این حوزه ورود خوبی داشتیم و نهایتا مصوباتی صورت گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد نیروگاه اظهار کرد: نیروگاه به مصوبات خود و دستگاه قضایی مقید نیست و عملکرد قابل توجهی ندارد.

وی اضافه کرد: طبق مصوبات گذشته بهسازی سیستم ها و تعویض فیلتر ها قرار بود انجام شود که تاکنون هیچ اقدامی نشده است. نیروگاه همچنان در شکل سنتی خود مانده و مازوت سوزی را در روز های اخیر انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه مکاتبات را جدی تر کدده و به آلودگی هوا بی تفاوت نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: البته باید در داخل شهرداری نیز برای کاهش آلودگی هوا مصوباتی داشته و نسبت به حمل و نقل عمومی توجه جدی داشته باشیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =