کد خبر : 35375
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

استاندار آذربایجان شرقی بر احیای ظرفیت‌های بومی شهرستان‌ها تاکید کرد

استاندار آذربایجان شرقی بر احیای ظرفیت‌های بومی شهرستان‌ها تاکید کرد
استاندار آذربایجان شرقی یکی از راههای برون رفت از بن بست اقتصادی را احیای ظرفیت‌های بومی شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: به این ترتیب زمینه اشتغال برای منطقه نیز فراهم می‌شود.

به گزارش نگاه، عابدین خرم روز یکشنبه در جلسه شورای اداری مرند، کشاورزی و معادن را از ظرفیت های غنی این شهرستان دانست و گفت: شهرستان مرند در زمینه تولیدات کشاورزی یکی از شهرستان های برتر استان و کشور است که باید فرآوری محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهد و در زمینه معادن نیز با برگزاری جلسات و حل مشکلات معارضین محلی از این نعمت خدادادی به صورت بهینه استفاده شود.
وی با تاکید بر حذف تشریفات زائد اداری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در زمینه جذب سرمایه گذاری، وجود بروکراسی های اداری و محول کردن کارها توسط مدیران شهرستان به استان است که این رویه نیز باید توسط فرمانداران شهرستانها کاهش یابد تا شاهد حضور گسترده سرمایه گذاران در استان باشیم.
خرم اعتماد مردم را یکی از بزرگترین سرمایه های هر جامعه عنوان کرد و خواهان افزایش فعالیت دولتمردان در جهت خدمت برای مردم و جلب رضایت آنان شد.
وی با اشاره به برخی طرح های عمرانی، ورزشی، صنعتی و هنری نیمه تمام در شهرستان مرند ، گفت: متاسفانه شهرستان مرند دارای چندین پروژه نیمه تمام است .
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت اتمام پروژه های نیمه تمام است، افزود: دولت سیزدهم در تلاش برای اتمام طرح های نیمه تمام و سپس آغاز پروژه جدید است که در شهرستان مرند کارخانه الیاف شیشه، ورزشگاه پنج هزار نفری و بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی در اولویت هستند و مشکلات کارخانه عالم آرا نیز توسط مسئولین مربوطه بررسی می شود تا در آینده نزدیک شاهد احیای این کارخانه تولیدی نیز باشیم.
وی با بیان اینکه شهرستان مرند از نظر بهداشت و درمان در وضعیت مناسبی قرار نگرفته است، افزود: شهرستان مرند دارای جمعیت بالای ۲۶۰ هزار نفر است که برای این تعداد حداقل یک بیمارستان ۴۴۲ تختخوابی نیاز است ولی در حال حاضر این شهرستان فقط یک بیمارستان یکصد تختخوابی فعال دارد و کلنگ بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی در سال ۱۳۹۵ بر زمین زده شده است و تاکنون فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
امام جمعه شهر مرند هم با بیان اینکه انتصاب مدیران باید بر حسب شایسته سالاری و سوابق کاری انجام شود و به دور از هرگونه جناح بازی باشد، گفت: شهرستان مرند در این زمینه صدمات زیادی متحمل شده و اکنون بخش بزرگی از پروژه های نیمه تمام و راکد حاصل انتصاب مدیران جناحی است.
حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: مدیر جهادی همچون سالهای دفاع مقدس باید پای کار باشد و به صورت جهادی در میدان عمل تمامی وعده های خود را عملیاتی کند.
فرماندار شهرستان مرند نیز در این جلسه خواستار تفویض اختیارات لازم برای فرمانداران در جهت حل مشکلات شهرستان شد.
داود عباسی با بیان اینکه ۵۰ درصد مشکلات صنعتگران در شهرستان طی ۹ ماه اخیر حل شده است، افزود: با حضور میدانی در واحدهای صنعتی تمامی مشکلات این واحدها جمع آوری شد و سپس با برگزاری جلسات رفع موانع تولید، مشکلات آنها که اغلب بروکراسی اداری در واگذاری زیرساختها بود رفع شده است.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − 4 =