کد خبر : 23315
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

شهرستان اهر در شرایط قرمز / مردم هشدارها را جدی بگیرند

شهرستان اهر در شرایط قرمز / مردم هشدارها را جدی بگیرند

اهر

 مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: شرایط الآن اهر در شرایط قرمز است که اگر رعایت نشود و وضع به این منوال ادامه یابد بیش از نصف مردم تا پایان اردیبهشت گرفتار می‌شوند.

به گزارش نگاه به نقل از فارس، محمد میرزاپور امروز در گفت وگویی اظهار داشت: متاسفانه عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی از جمله شرکت در مراسم تشییع جنازه و مهمانی‌ها و دید و بازدیدها، استفاده از پول نقد، عدم رعایت بهداشت فردی، عدم رعایت فاصله ۱.۵ متری، عدم استفاده از ماسک استاندارد، تجمع بی‌مورد در اماکن عمومی و بی‌توجهی به نکات بهداشتی از مهم‌ترین عوامل افزایش موارد بیماری در شهرستان اهر است.

وی گفت: اکثر تخت‌های بیمارستان اهر از بیماران کرونایی پر شده و اگر  وضعیت بدین منوال پیش برود در چند روز آتی دیگر تختی برای بستری برای بیماران  ویروس کرونا نخواهیم داشت و در این خصوص همه باید توصیه‌ها را جدی بگیرند. 

این مقام مسئول افزود: با وضیعت پیش آمده و غربالگری انجام شده دیگر هیچ جای شهرستان امن نیست و همه نقاط شهر آلوده است و در این زمینه برای ارائه خدمات به مراجعان مشکوک به کرونا، مرکز غربالگری و نمونه‌برداری از یک مرکز به دو مرکز افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر میزان بهبود یافتگان را ۷۲درصد در اهر اعلام کرد و گفت: متاسفانه ابتلا به این بیماری در سالمندها بیشتر شده و این امر نشان از ابتلاء آنها از طریق جوانان که بیشتر به بیرون از خانه رفت آمد دارند و از منابع مشترک استفاده می‌کنند دارد.

میرزاپور از بلوک‌بندی شهر در قالب هشت نقطه خبر داد و افزود: با هماهنگی ادارات مرتبط و همراهی بسیج، هلال‌احمر و سایر ادارات نظارت بر رعایت موازین بهداشتی در روزهای آتی  بیشتر می‌شود.

این مقام ارشد بهداشتی شهرستان افزود: متاسفانه طی امروز ۹ مورد مثبت قطعی  و سه مورد سی تی اسکن مثبت (مشکوک) گزارش شده است و تعداد بستری بیمارستان در حال حاضر ۷۵ نفر می‌باشد که  از این تعداد ۳۶ نفر مثبت قطعی و ۳۹ نفر مشکوک(سی تی اسکن مثبت) هستند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 8 =