کد خبر : 36344
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

ارتقای تجهیزات آتش‌نشانی تبریز

ارتقای تجهیزات آتش‌نشانی تبریز
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: ماشین‌آلات و تجهیزات خریداری شده مجموعه در دو ماه پیش، ۶۰ درصد نیاز سازمان را برآورده کرده است.

به گزارش نگاه؛ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال آتش‌نشانی در مدیریت شهری تبریز است، گفت: با حمایت شهردار، اولین بسکت هوایی اطفای حریق کشور خریداری و در سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز به‌کار گرفته شده است.

آتش‌پاد علیرضا زبردست در نخستین نشست خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: از جهت خرید تجهیزات و افتتاح ایستگاه آتش نشانی، امسال را می‌توان سال آتش نشانی در مدیریت شهری تبریز نام‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه از آخرین خریداری تجهیزات جامع آتش نشانی بیش از ۱۰ سال می‌گذرد، گفت: امسال برای اولین بار ۲۰۰ ست دستگاه تنفسی کامل به همراه ۲۰۰ ست تنفسی یدکی خریداری شده است. این دستگاه ها آخرین نوع تکنولوژی دستگاه های تنفسی ساخت کشور آلمان در سال ۲۰۲۲ است که شرایط حمل آن امکان راحتی مانور عملیاتی و چابکی را در آتش نشان حفظ و وی را برای اجرای مانور عملیاتی مدت زمان طولانی میسر می کند.

زبردست ادامه داد: همچنین ۳۰۰ دست لباس مخصوص اطفای حریق به همراه ۳۰۰ کلاه خریداری و تحویل نیروهای زحمتکش سازمان آتش نشانی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز تصریح کرد: با حمایت و تاکید شهردار تبریز، اولین بسکت هوایی اطفای حریق کشور که بصورت بومی در داخل تولید شده، توسط سازمان آتش‌نشانی تبریز خریداری و به‌کار گرفته شده است.

زبردست با بیان اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات خریداری شده مجموعه در دو ماه پیش، ۶۰ درصد نیاز سازمان را برآورده کرده، اظهار کرد: برای اولین بار ۶۰ دستگاه بی سیم دیجیتال در راستای تامین تجهیزات ارتباطاتی مورد نیاز سازمان خریداری شده است.

زبردست عنوان کرد: در حال حاضر ۵۱۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ نفر نیروی ستادی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق استاندارد، شهر تبریز بایستی ۷۷۰ نفر آتش‌نشان مشغول به کار داشته باشد، افزود: تا پایان سال‌جاری ۱۵۰ نفر نیروی عملیاتی برای بهبود خدمت رسانی به شهروندان جذب می‌شود.

زبردست  اذعان کرد: درخواست جذب ۳۰۰ نیروی عملیاتی برای سال ۱۴۰۲ ارائه شده است تا تعداد نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به ۹۶۰ نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به نقش بسزای نیروی داوطلب در بهبود خدمت رسانی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز، گفت: ۵۰ نفر آتش نشان داوطلب در امر آموزش‌های تخصصی این شغل ما را یاری کرده و به دیگر علاقه‌مندان و داوطلبان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

آتش‌پاد علیرضا زبردست اشاره کرد: ایستگاه شماره ۲۵ آتش‌نشانی تبریز واقع در شهرک رشدیه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری رسیده و آماده خدمات‌رسانی به محدوده شمالی شهر خواهد بود.

وی افزود: پراکندگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر تبریز به صورت استاندارد انجام گرفته و تلاش می‌کنیم تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی را تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۳۷ ایستگاه برسانیم.

زبردست با اشاره به هماهنگی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز و مناطق دهگانه برای احداث ایستگاه‌های جدید، گفت: ۱۲ نقطه پرحادثه شهر برای احداث ایستگاه جدید رصد و شناسایی شده است که مناطق دهگانه شهرداری تبریز در این رابطه برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: تلاش داریم تا پایان سال آینده این برنامه را عملیاتی کرده و به حد استاندارد ایمنی برسیم.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 15 =