کد خبر : 33907
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهر سهند

آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهر سهند

غلامرضا اقبالی، سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند، در آیین افتتاح ۲۰ پروژه، عنوان کرد: پروژه های افتتاح گردیده طی ۱۰۰ روز با تلاش و زحمات پیمانکارن و مسئولین آماده بهره برداری شد.

به گزارش نگاه آذربایجان غلامرضا اقبالی، سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند، در آیین افتتاح ۲۰ پروژه، عنوان کرد: پروژه های افتتاح گردیده طی ۱۰۰ روز با تلاش و زحمات پیمانکارن و مسئولین آماده بهره برداری شد.

وی ادامه داد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، به دلیل وجود برخی نواقصات، یکی از پروژه‌ها همین امروز از لیست افتتاحات حذف شد و در هفته دفاع مقدس پس از تکمیل به بهره‌برداری خواهد رسید بر این اساس تعداد پروژه های امروز ۱۹ طرح است.

روح الله متفکر آزاد، نماینده مجلس در خصوص بهره برداری پروژه های نیمه تمام اظهار خوشحالی کرد و گفت: جمعیت فراوانی در شهر سهند ساکن هستند. شهر جدید سهند حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ بنابراین توسعه و پیشرفت آن با افتتاح پروژه ها موضوعی مهم و آینده‌نگرانه است و با اعلام اینکه یکی از پروژه ‌ها در حال حاضر به اتمام نرسیده، از این عمل صادقانه آنها خوشحال شدم زیرا در میان گذاشتن وجود یک مشکل با مردم اعتماد آنها را جلب می‌کند چراکه تجربه‌ افتتاح چندین باره یک پروژه را داشته‌ایم که باعث از بین رفتن اعتماد مردم شده است.

وی افزود: شهری دارای روح و کالبد است که تمامی جنبه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی در شهرنشینی محقق شود و این عوامل باید مبتنی بر ساختار های زیست بومی اسلامی به وجود بیاید بر این اساس زمانی که شهر جدیدی بنا می‌شود، باید تمامی عوامل درست بنا شده و این مولفه‌ها کنار هم قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: تاسیس شهرهای جدید صرفاً یک پروژه خوابگاهی نیست، باید در ساخت و ساز عوامل شهر دقتی بیشتری داشته باشیم، ورزشگاه‌ها و محیط‌های مذهبی باید بر اساس سنت های اسلامی مکمل و ساخت و سازها با روح فرهنگی منطقه مطابق هم باشند.

وی اظهار داشت: افرادی که در شهر جدید سهند سکونت دارند، شهروندان ایرانی هستند که باید بهترین زیست را داشته و از زندگی کردن در آن لذت ببرند، شرکت عمران‌های شهرهای جدید نیز باید توجه داشته باشند که سود مردم در چیست تا تمام قد خدمت رسانی کنند.

وی اعلام کرد: باید در پیشبرد اهداف توسعه‌ی شهر، روستاها و مناطق اطراف تاثیرگذار را فراموش نکنید تا زندگی آنها دچار مشکل نشود چراکه به منزله‌ی حق الناس است. مراجعین بسیاری از مناطق و روستاهای اطراف داشتیم که با تعارضات ملکی و اراضی مواجه شده بودند، بنابراین نباید حیات آنها را از بین ببریم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو بیان کرد: مسائل اقتصادی و معیشتی یکی از مشکل های اساسی مردم است، در مجلس یازدهم در تلاش هستیم تا اولویت‌ها گم نشوند، مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال رفع این مشکلات است و به معضلات اقتصادی و معیشتی مردم توجه بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در زمینه‌ی مسکن دو قانون خوب تدوین شد، ساخت چهار میلیون خانه مسکونی و مالیات بر خانه‌های خالی برای جلوگیری از سوداگری از اقدامات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در حوزه‌ی دانش بنیان که بیکاری تحصیل کرده‌ها چشمگیر بود، بستری ۶۰۰ میلیون جمعیتی در ۱۵ کشور پیرامون داشتیم که اشباع نشده است، بنابراین قانون دوم دانش بنیان نیز آماده شده و ظرفیت اشتغال برای ۱۴ میلیون نفری زیر ۴۰ سال فراهم شده است.

متفکر آزاد یادآور شد: مجوز کسب و کارها که از معضلات کشور بود، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار داده شد که از یک پنجره صادر شود و در اسفند ماه ۱۴۰۰، چند هزار مجوز وارد سامانه شد که این قانون قابل ستایش است.

وی افزود: در چندین قانون مجلس بر علیه خود قانون صادر کرده است که نمونه‌ی آن افشای فیش‌های حقوقی است که بر خود وظیفه دانستیم تا از مجلس شروع کنیم.

وی گفت: تراز تجاری غیر نفتی کشور با ترکیه بعد از چندین دهه مثبت شده و دولت در طی یک سال گذشته بر خزائن بانک مرکزی دست درازی نکرده است و ماهانه ۱۲ میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق برگردانده می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: با ایجاد پول بریکس تمامی تحریم ها از بین خواهد رفت، نرخ رشد اقتصادی هشت درصد تحقق پذیر است و این اتفاق باعث می‌شود کسری نادیده و غیر قابل محاسبه در بودجه دیده نشود و ذائفقه مردم شیرینی را احساس کند.

محمد رضا میرتاج الدینی نیز در این افتتاحیه بیان کرد: کسانی که اهل اجرا هستند و دستی در آتش دارند میدانند که طرح ها و پروژه ها به آسانی به مرحله‌ی اجرایی نمی‌رسند باید برای پیشبرد طرح ها برنامه درست حسابی در دست باشد. وجود مدیریت، بودجه و اعتبارات برای به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام لازم است. از عوامل دیگر، ظرفیت زمانی نیز برای یک پروژه اهمیت زیادی دارد در صورت نبود مدیریت زمان میتوان شاهد بود مانند پروژه انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه که ۸ سال گذشته و همچنان نهایی نشده است.

 

 

وی تاکید کرد: اگر امروز ۱۹ پروژه افتتاح می‌شود یعنی شبانه روز مسئولین ما کار کرده اند که امروز در حال افتتاح این طرح ها هستیم که با مدیریت صحیح اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه با مدیریت جدیدی برای اداره این شهر به جلو آمده ‌ایم، افزود: یکی از مشکلات عظیمی که در سیستم اقتصادی کشور موجود است، برنامه‌ی بانک هاست، که در این قانون سیستم اقتصادی بانک مرکزی اصلاح شده و در قدم دوم به سمت اصلاح سیستم نظام بانکی روی آورده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار پروژه نیمه تمام از دولت دوازدهم باقی مانده است که دولت رئیسی شبانه‌روز تلاش می‌کند تا پروژه‌های نیمه تمام را به تمام برساند که آبرسانی به خوزستان و آبرسانی به همدان از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی گفت: پروژه‌های بزرگی نیز در استان ما وجود دارد که نیمه تمام هستند از جمله انتقال آب به دریاچه ارومیه، تکمیل راه آهن بستان آباد به تبریز، انتقال آب ارس به تبریز که آب شرب ۲۰ سال آینده اسکو، تبریز، سهند را تامین می‌کند، به اتمام رساندن تونل زاب و با به اتمام رساندن تصفیه خانه تبریز ۱۲۵ متر مکعب آب در طول سال به دریاچه انتقال خواهد یافت که در مجموع ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب از این طریق منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این حرکات از جمله برنامه های دولت رئیسی است که شبانه روز تلاش می‌کند تا مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها را برطرف کند.

 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =