کد خبر : 37129
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

سهم ۷ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی/ بانک‌ها پاسخگو باشند

سهم ۷ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی/ بانک‌ها پاسخگو باشند
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت تحول در حوزه اشتغال استان، بر هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های متولی امر اشتغال و توجه ویژه به ظرفیت‌های اشتغال‌زایی ازجمله توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی، تقویت مشاغل خانگی، حمایت از تاسیس تعاونی‌ها و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال تاکید کرد.

به گزارش نگاه، عابدین خرّم ظهر امروز در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان با ابراز خرسندی از بهبود جایگاه استان در حوزه اشتغال طی سه ماه گذشته، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مناسب کمیته اشتغال و تلاش دستگاه‌های مسؤول، موانع این حوزه برطرف شده و امروز آمار استان در این حوزه قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال جزو شعارهای اصلی و همیشگی دولت عدالت‌محور در راستای ایجاد زنجیره تولید و ارزش افزوده است، گفت: برای تحقق اهداف دولت در این حوزه، باید هماهنگی و تعامل مناسب بین دستگاه‌ها همچنین توازن و تعادل در عملکرد بانک‌ها برقرار باشد.

خرّم افزود: از بانک‌هایی که به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات اشتغال عمل کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم و بانک‌هایی که عملکرد آنها پایین‌تر از حد انتظار بوده باید پاسخگو باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با قدردانی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان برای حمایت از اقشار نیازمند، اذعان داشت: کمیته امداد استان در جذب تسهیلات اشتغال عملکرد خوبی داشته و رصد فرصت‌های شغلی ایجادشده توسط این کمیته اقدام ارزشمندی است که باید در بقیه دستگاه‌ها هم اجرا شود.

وی به اهمیت مسأله اشتغال در جامعه معلولان تحت پوشش بهزیستی هم اشاره کرد و یادآور شد: از مدیران بانک‌ها می‌خواهم که نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند تا وضعیت معلولان از نظر توانمندی و اشتغال نسبت به گذشته بهبود یابد.

خرّم تاکید کرد: اشتغال معلولان مهم‌ترین وظیفه بهزیستی است و باید ضمن پیگیری پرداخت تسهیلات به آنان از نظر آموزش و مهارت‌آموزی هم پشتیبانی‌های لازم از سوی بهزیستی صورت گیرد تا به اشتغال پایدار معلولان منجر شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر تقویت تسهیلات مشاغل خانگی تاکید کرد و متذکر شد: گسترش مشاغل خانگی به‌ویژه در صنایعی که جزو برندهای استان است، می‌تواند بخش قابل توجهی از بیکاران را تحت پوشش قرار داده و شرایط اشتغال استان را متحول کند.

وی همچنین با اشاره به سهم ۷ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی، بر استفاده از ظرفیت‌های این بخش در ایجاد اشتغال تاکید کرد.

خرّم، حمایت از تاسیس تعاونی‌ها به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار و روستایی را از دیگر عوامل تحول در حوزه اشتغال استان دانست و بیان داشت: توسعه تعاونی‌ها به‌عنوان یک حرکت الگو می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه دستگاه‌ها به این ظرفیت‌ها، شاهد تحول اساسی در حوزه اشتغال استان باشیم.

وی ابراز کرد: تسهیلات این حوزه باید به اشتغال پایدار منجر شود که لازمه آن رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مسؤول است؛ همانطور که از بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت تسهیلات آسان‌گیری کنند، دستگاه‌های اجرایی هم باید مراقبت کنند تا تسهیلات از مسیر خود منحرف نشده و به اشتغال پایدار بینجامد.

پایان پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 7 =