کد خبر : 25106
تاریخ انتشار : جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

سند ورزش تبریز رونمایی می‌شود

سند ورزش تبریز رونمایی می‌شود

سند ورزش تبریز

فرمانده سپاه تبریز گفت: طرح و سند حوزه ورزش شهر تبریز با پایان یافتن کار کارشناسی و مطالعات دقیق رونمایی می‌شود.

به گزارش نگاه، سرهنگ عبدالله شادی شامگاه پنجشنبه در اولین مجمع عالی ورزش بسیج تبریز اظهار کرد: بسیج در بسیاری از مسائل آغاز کننده بوده و در ورزش نیز بسیج تبریز و ورزش این شهر از سالیان گذشته به هم تنیده بوده و پا به پای هم پیش رفته اند چه بسا بنیان برخی از رشته های ورزشی رزمی و ورزش های هوایی توسط بچه‌های بسیج پایه‌گذاری شده است یا نقطه عطف پیدا کرده است.
وی افزود: در دهه گذشته کمی خلاء به وجود آمده و با جریان عمومی ورزش تبریز فاصله ایجاد شده است که البته با برنامه‌ریزی و ریشه یابی آن درصدد رفع آن هستیم .
سرهنگ شادی گفت: اگر مجموعه بسیج و مجموعه ورزش با همدیگر همراهی داشته باشند کارهای بزرگی شدنی است و از مجموعه ورزش استان و شهرداری تبریز نیز در این خصوص انتظار همراهی وجود دارد.  
وی یادآور شد: ورزش موجب جریان و غلیان،  جنب و جوش و خروش اجتماعی،  ارتقای سطح روحی و روانی شهر و در برخی مواقع موجب محرومیت زدایی می شود و بر این اساس اهداف عالی ورزش و توسعه آن در بطن جامعه محقق می شود.
احیای مجدد باشگاه فرهنگی، ورزشی نیروی مقاومت تبریز از اهداف اصلی بسیج است
سرهنگ شادی همچنین هدف از ایجاد مجمع عالی ورزشی بسیج تبریز را توسعه ورزش، رسیدن به اهداف عالیه ورزشی، توسعه ورزش همگانی، نشاط بخشی به جامعه و محرومیت زدایی عنوان کرد و افزود: احیای مجدد باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی مقاومت تبریز از اهداف اصلی بسیج است و برای رسیدن به چنین هدفی اقشار مختلف جامعه را درگیر ورزش می کنیم.  
بسته های حمایتی برای توسعه ورزش رایگان در جامعه لازم است
عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این نشست گفت: عمده چالش ورزش این است که تعریف و فلسفه مشترکی از آن وجود ندارد به همین خاطر است که جزیره ای عمل می شود و ورزش در آموزش و پرورش و مدارس نیز هدفمند نیست البته پس از سال ها اکنون متوجه شدیم که باید آموزش و پرورش زیربنای اصلی ورزش باشد این در حالی است که باید سال‌ها پیش به این نتیجه می رسیدند.
سعید نیکوخصلت همچنین یادآوری کرد: بسته های حمایتی برای توسعه ورزش رایگان در جامعه لازم است و بر این اساس اقتصاد و صنعت استان باید وظیفه خود را در خصوص ورزش ادا کند.
وی ادامه داد: ورزش موجب ایجاد شهر جذاب، شهر شاد، توریست پذیر و سالم با تیم های ورزشی خوب می شود در نتیجه هم توسعه ورزش را به همراه خواهد داشت، که البته این اهداف تنها با به پای کار آمدن بخش صنعت و اقتصاد استان شدنی است.
چشم انداز پنج سال آینده شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شده است
دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این نشست گفت: بودجه ورزش برای توسعه آن مهم است و باید به آن توجه شود.  
علی آجودان زاده اظهار کرد: بودجه شهرداری تبریز امسال ۳ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال است که به بخش فرهنگ اعتبارات خوبی نیز تخصیص یافته است.
وی افزود: چشم انداز پنج سال آینده شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شده که اولین بار است چنین اقدامی در سطح کشور محقق می شود.  
آجودان زاده گفت: برای تقویت تیم‌داری باید از ورزش همگانی هم غافل نشویم، استعدادیابی های خوبی شود تا منجر به تربیت ورزشکاران توانمند برای راهیابی به تیم ملی شود.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =