کد خبر : 31655
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸

سقوط AN140 تقصیر روسیه بود

سقوط AN140 تقصیر روسیه بود

سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران در گفتگویی اعلام کرد: از زمانی که به ایران آمدم سخت تلاش کردم که همکاری‌‌ها بین ایران و اوکراین در زمینه هواپیماسازی فعال شود.

به گزارش نگاه، شما می‌دانید که کشور اوکراین تنها کشوری است که با ایرانی‌‌ها در زمینه هواپیماسازی مشارکت و همکاری کرده است. در نزدیکی شهر اصفهان یک کارخانه تاسیس شد و در آن نوزده فروند هواپیما به کمک اوکراین ساخته شد. این تنها و بزرگ‌ترین کارخانه هواپیماسازی است که با کمک اوکراین در ایران ایجاد شده و غیر از اوکراین هیچ کشوری در این زمینه به ایران کمک نکرده است و بعید می‌‌دانم در زمینه هواپیماسازی به شما کمک کنند.
در سال ۲۰۱۱ فاجعه‌ای رخ داد و هواپیمای ساخت اوکراین در ایران سقوط کرد و این سانحه منجر به توقف همکاری ما شد. بعد از دو سال فعالیت من به‌عنوان سفیر اوکراین در ایران، ما توانستیم مجددا با ایران به توافق برسیم که محدودیت‌‌های به‌وجود آمده در استفاده از هواپیماهای آنتونوف از بین برود.
جهت اطلاع شما باید بگویم که چرا هواپیمای محصول مشترک ایران و اوکراین سقوط کرد. تجهیزات سوخت‌رسانی این هواپیما، ساخت کشور روسیه بود و بروز مشکلی در همین سامانه سوخت‌رسانی، منجر به سقوط هواپیما شد. اما چرا این مشکل در سیستم سوخت‌رسانی پیش آمده؟ چون روس‌‌ها می‌خواستند بجای آنتونوف اوکراین شرکت سوخو جایگزین شرکت هواپیماسازی آنتونوف بشود. آنها عمدا این مشکل را ایجاد کردند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =