کد خبر : 30642
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

سد امند تبریز برای تمرینات قایقرانان آذربایجان شرقی تجهیز می شود

سد امند تبریز برای تمرینات قایقرانان آذربایجان شرقی تجهیز می شود

رئیس هیات قایقرانی آذربایجان‌شرقی گفت: سد امند تبریز برای تمرینات قایقرانان آذربایجان شرقی تجهیز می شود.

به گزارش نگاه، سیدعطا شرف‌شاهی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌ها تلاش داریم استعدادها و قهرمانان استان را پرورش دهیم؛ بر این اساس در حال تجهیز کردن سد امند تبریز هستیم تا ورزشکاران در فصول گرم بتوانند تمرینات شان را در این مکان پیگیری کنند.
 وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم که رشته‌های قایقرانی را در سایر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی نیز راه‌اندازی کنیم تا نوجوانان و جوانان بیشتری به سمت این رشته مفرح سوق پیدا کنند.
شرف‌شاهی در مورد رشته‌های فعال در آذربایجان شرقی گفت: در رشته‌های کایاک و کانو نتایج خوبی در مسابقات قهرمانی کشور گرفتیم و ورزشکاران این ۲ رشته تمرینات خود را در تبریز پیگیری می‌کنند، البته از آن‌جایی که این رشته‌ها نیاز به تمرین در فضای باز دارند و سرمای هوا این اجازه را به ورزشکاران نمی‌دهد، عمده‌ تمرینات خود را در پایگاه قهرمانی انجام می‌دهند.
وی در مورد شهرستان‌های فعال آذربایجان‌شرقی گفت: شهرستان مراغه یکی از فعال‌ترین هیات‌های استان است که در رشته‌های کانوپولو و اسلالوم برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است؛ در تلاشیم که رشته‌های قایقرانی را در سایر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی نیز راه‌اندازی کنیم تا نوجوانان و جوانان بیشتری به سمت این رشته مفرح سوق پیدا کنند.
شرف‌شاهی در رابطه با برنامه‌های سال آینده این هیات اظهار کرد: برای رشته‌های کانو و کانوپولو قایق‌های جدیدی سفارش داده‌ایم تا در سال جدید فعالیت‌مان در این ۲ رشته را افزایش دهیم، امیدواریم با حمایت‌های فدراسیون قایقرانی بتوانیم برای رشته‌های دراگون‌بوت و پاراکانو قایق تهیه کنیم زیرا استان آذربایجان شرقی پتانسیل بالایی برای موفقیت در این ۲ رشته دارد.
رئیس هیات قایقرانی استان آذربایجان‌شرقی همچنین از تولید شبیه‌ساز قایق کانو و کایاک در این هیات در چند روز گذشته خبر داد.
شرف شاهی در رابطه با سکوی شبیه‌ساز قایقرانی که به مناسبت دهه فجر برای اولین بار در شمال‌غرب کشور رونمایی شد، بیان کرد: این سکو که مشابه قایق های تمرینی رشته کانو کانادایی و کایاک است جهت تمرین و آموزش مبتدیان و تمرینات حرفه‌ای در طول سال استفاده خواهد شد، امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، گام بلندی در جهت پرورش استعدادها و قهرمانان استان برداریم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 11 =