کد خبر : 34667
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

کسب رتبه اول کشوری مسابقه ملی توانمند توسط دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی

کسب رتبه اول کشوری مسابقه ملی توانمند توسط دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی

مسئول نهاد ترویجی ستاد دانش آموزی نانو در آذربایجان‌شرقی گفت: دانش‌آموزان استان در پنجمین دوره «مسابقه ملی توانمند»، رتبه اول کشوری را کسب کردند.

به گزارش نگاه، احمد بیگلری روز یکشنبه در گفت وگویی هدف از برگزاری این مسابقات را آشنایی دانش آموزان با علم نانو و استعداد یابی اعلام کرد و افزود: ۱۳ دانش آموز استان در قالب پنج تیم از مراغه و ۲ تیم از تبریز در این رقابت ها شرکت کرده بودند که هفت رتبه کشوری را به دست آوردند.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات توسط باشگاه دانش آموزی نانو کشور در سه مرحله ابتدایی، متوسطه اول و متوسه دوم با حضور ۳۰ تیم از ۱۳ استان کشور برگزار شد.

وی تشریح کرد: مسابقه ملی «توانمند» برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ و با هدف ایجاد انگیزه و هیجان بین دانش آموزان علاقه مند به رقابت در فضای علمی آغاز شد. در اولین دور مسابقه، ساخت ریسمان نانویی محور اصلی مسابقه بود و در دوره های بعد، به محورهای آن افزوده شد به طوریکه در چهارمین دور این مسابقه، شرکت کنندگان در سه مرحله با هم رقابت کردند.در پنجمین مسابقه ملی توانمند فرآیند به شکل جذابی تغییر کرده است.

بیگلری ادامه داد: در مرحله مقدماتی مسابقه توانمند، دانش آموزان اپلیکیشن مسابقه توانمند را نصب کرده و به سوالات تستی و یک سوال تشریحی و یک فعالیت جذاب علمی پاسخ می دهند. فضای رقابتی موجود بین تعداد کثیری از دانش آموزان حاضر در این مسابقه سبب افزایش شور و هیجان در شرکت کنندگان خواهد شد. شرکت کنندگان در حین انجام مراحل مسابقه، ضمن تجربه شور و هیجان، با یکی از مهمترین علوم روز دنیا یعنی فناوری نانو آشنا می‌شوند.

وی گفت: موضوعات مرحله آخر مسابقه نیز در سه گروه ابتدایی دوم، متوسطه اول و متوسطه دوم به گونه‌ای طراحی شده که هم دانش آموزان علاقه‌مند و متخصص در حوزه فناوری نانو بتوانند رقابت کنند و هم دانش‌آموزانی که در این حوزه به تازگی وارد شده‌اند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =