کد خبر : 30955
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۱۸

ساخت دارو سرطان پوستی در تبریز/ دومین تولیدکننده روآکوتان جهان

ساخت دارو سرطان پوستی در تبریز/ دومین تولیدکننده روآکوتان جهان

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره داروسازی زهراوی از دریافت پروانه تولید “کپسول نرم روآکوتان” تحت لیسانس ROCHE سوئیس توسط این مجموعه داروسازی خبر داد و گفت: کپسول روآکوتان جهت درمان بیماری‌های پوستی از جمله آکنه شدید و درمان سرطان‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش نگاه، فرهاد کیافر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه در آستانه سالروز تاسیس خود همزمان با ۲۹ بهمن، قیام مردم تبریز در سال ۵۶، پروانه تولید “کپسول نرم روآکوتان” تحت لیسانس ROCHE سوئیس را دریافت کرد.

وی افزود: داروسازی زهراوی در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز و همزمان با سالروز آغاز بهره‌برداری این مجموعه دارویی، در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به شعار “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” مزین کردند، اعلام می‌کند که به همت و تلاش بی‌وقفه مدیران جوان موفق به دریافت پروانه تولید کپسول نرم روآکوتان از ماده اولیه (API) تحت لیسانس شرکت ROCHE برای مدت چهار سال جهت تولید در سایت سافت ژل هازارد (پر خطر) شده است.

کیافر گفت: شرکت ROCHE سوئیس یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی جهان است که داروسازی زهراوی سابقه ۱۷ سال همکاری با این شرکت را دارد.

وی ادامه داد:  ساخت داروی پیوندی سل سپت و ضد آکنه روآکوتان، حاصل این همکاری ۱۷ ساله بین داروسازی زهراوی و این شرکت سوئیسی است.

کیافر متذکر شد: کپسول روآکوتان جهت درمان بیماری‌های پوستی از جمله آکنه شدید و درمان سرطان‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخذ مجوز تولید این دارو آن هم تحت لیسانس یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی جهان، نشان از عزم راسخ تیم مدیریتی شرکت جهت پیشبرد اهداف و ماموریت ذاتی خود و در سایه رعایت کامل الزامات GMP و سازمان غذا و دارو است.

وی تصریح کرد: این شرکت دومین تولیدکننده روآکوتان جهان و اولین تولیدکننده تحت لیسانس ROCHE در جهان هستیم.

بر اساس این گزارش؛ مجموعه داروسازی زهراوی در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و با راه‌اندازی کارخانه‌ای به مساحت ۱۲۰هزار متر مربع در نزدیکی تبریز، همزمان با سالروز گرامیداشت قیام خونین ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید.

داروسازی زهراوی اکنون یکی از شرکت‌های شاخص داروسازی در کشور بوده و پیشگام تولید کپسول‌های نرم، داروهای مورد استفاده در پیوند اعضا، دیالیز، فراورده‌های بیوتکنولوژی و سرنگ‌های آماده تزریق کوپامر برای بیماران MS است.

شرکت داروسازی زهراوی از سال ۱۳۸۴ تحت لیسانس شرکت F.Hoffman La ROCHE کشور سوئیس، داروی «سل سپت» را برای  پیشگیری از رد پیوند در بیماران پیوندی تولید و به بازار عرضه می‌کند.

این شرکت داروسازی با اتکا به تلاش شبانه‌روزی، دانش و تخصص محققان داخلی به یکی از بزرگترین تولیدکننده داروهای سافت ژل در منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =