کد خبر : 28444
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

زنوزی: استوکس جواب‌گو نیست/ مخالف واگذاری تراکتور نیستم

زنوزی: استوکس جواب‌گو نیست/ مخالف واگذاری تراکتور نیستم

مالک تراکتور می‌گوید مخالف واگذاری تیمش نیست ولی کسی برای خرید باشگاه به او درخواست نداده است.

به گزارش نگاه، محمدرضا زنوزی، مالک این باشگاه امروز (شنبه) در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره موضوعات مختلف پیرامون پرشورهای تبریزی توضح داد. در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید:

استوکس جوابگوی ما نیست
با توجه به این که پنجره نقل و انتقالات ما بسته بود، نتوانستیم بازیکن جدید جذب کنیم. دلیل این موضوع هم آقای استوکس بود که جوابگوی ما نبودند تا پول‌شان را بگیرد. ما طی روزهای آتی پول او را یا به حسابش می‌زنیم یا از طریق فیفا پول او را خواهیم داد تا پنجره باز شود.
باید عامل مشکلات تراکتور را پیدا کنیم. فرض کنیم من اینجا مقصر هستم، اما چرا بخش‌های خصوصی دیگر موفق نشدند؟ آیا آن‌ها می‌توانستند موفق باشند؟ هیچ موقع هیچ بخش خصوصی نمی‌تواند با بخش‌های دولتی رقابت کند. بخش خصوصی محکوم به شکست است، چون در تیم‌های دولتی پول‌های بی‌حساب و کتاب پرداخت می‌شود، بدون این که آنالیز و بررسی کنند.
با این شرایط من مانده و ایستاده‌ام. بقیه چرا نتوانستند با بخش دولتی رقابت کنند؟ امیدوار بودیم که اجازه ندهند به این شکل قیمت‌ها رشد کند. در باشگاه‌های صنعتی حساب و کتابی وجود ندارد و مشخص نیست که این پول‌ها بازگشت و عایدی دارد یا خیر. مگر بخش خصوصی می‌تواند با این باشگاه‌ها رقابت کند؟ برخی‌ها معتقدند که کرونا مشکلاتی برای ما به وجود آورده اما این طور نیست. سازمان بازرسی کل کشور به موضوع قراردادهای بازیکنان ورود کرد، اما آیا اتفاقی افتاد؟

نمی‌دانستیم قیمت دلار از ۴ هزار تومان به ۲۶ هزار تومان می‌رسد
من با ۴۵۰ هزار دلار بازیکن خارجی آوردم، اما آن موقع دلار چهار هزار تومان بود. بازیکنی مثل استوکس در مقابل بازیکنان ایرانی گران نبود. الان قیمت بازیکن ایرانی سه برابر بازیکن خارجی بالا رفته است. ما پیش‌بینی نکرده بودیم که قیمت دلار تا این حد رشد می‌کند و به ۲۶ هزار تومان می‌رسد. رشد قیمت ارز بود که باعث شد بدهی‌ها به این شکل به نظر بیاید.

ماجرای کنستانت تقصیر من بود
شاید یکی، دو اشتباه مانند کنستانت داشتیم که مقصر آن هم من بودم. من احتمال نمی‌دادم که او نتواند بازی کند، چون بازیکن بزرگی بود و بدون تست پزشکی با او قرارداد بستیم. بقیه بازیکنان اما بازیکنان خوبی بودند، اما در مورد بقیه بازیکنان ما فکر می‎‌کردیم توجیه اقتصادی داشته باشد. این بازیکنان را با سایر بازیکنان خارجی که در لیگ ایران بازی می‎کردند، مقایسه کنید که کیفیت‌شان چقدر با آن‌ها فرق داشتند.
وقتی اتفاقی می‌افتد، هم من و هم مدیران عامل باشگاه مقصر هستند. برخی سرمربیان را هواداران فشار آوردند و رفتند، اما با تمامی این تفاسیر، ما تراکتور را از جایگاه دوازدهمی تحویل گرفتیم اما در زمان ما تراکتور تک رقمی بود و قهرمان جام حذفی شد. با این حال، کارنامه خوبی بوده اما من و هواداران از این جایگاه راضی نیستیم. ما باید در جایگاه‌های بهتری قرار می‌گرفتیم. ما توانستیم جایگاه خوبی در جدول پیدا کنیم.
در نیم فصل دوم سال گذشته، با بازیکنان جوان یک امتیاز بیش‌تر از نیم فصل اول گرفتیم. این فوتبال است، اما این را قبول می‌کنم که جایگاه تراکتور برای ما قابل قبول نیست. بخشی از تغییرات را هواداران فشار آوردند. یک سری مشکلات مدیریتی هم بود که این‌ها را پای من بنویسید. قبول دارم یک سری کاستی‌هایی از سوی مربیان بوده است. ما بخش خصوصی هستیم و به خاطر پیشرفت‌مان اگر مقصر باشیم، آن را گردن می‌گیریم.

در ایران مدیر اقتصادی – ورزشی وجود ندارد
شما یک مدیرعامل به من معرفی کنید که هم در حوزه ورزش و هم در مسائل اقتصادی و فرهنگی خُبره باشد. ما باید تمامی جوانب را بررسی کنیم. در باشگاه‌های دولتی، مدیرانی انتخاب می‌کنند و سپس برای حضور اسپانسر در آن‌جا از بالا دستور می‌آید. باید مدیری روی کار باشد که هم در حوزه اقتصاد و هم در حوزه ورزش، شخصاً کارها را پیش ببرد. امکان ندارد چنین شخصی در ایران پیدا شود.
از یک طرف، باشگاه‌های دولتی هستند که هزینه‌های آن‌چنانی انجام می‌دهند. آن‌ها برای‌شان فرقی ندارد که از دولت یا صداوسیما پول بگیرند. برای‌شان هم مهم نیست که کسب درآمد می‌کنند یا خیر. صداوسیما که پول نمی‌دهد و برای باشگاه‌های دولتی فرقی ندارد. برای بخش خصوصی چنین امکانی وجود ندارد. آیا برای اسپانسری تراکتور هم کسی زنگ می‌زند که فلان شرکت، قرارداد ۱۵۰ میلیاردی با عنوان اقتصادی ببندد؟
ما یک مدیری در باشگاه منصوب کردیم که این مدیر برای بازی‌های باقی مانده، شرکت هافمن را به مبلغ ۱۲ میلیارد برای ۶ بازی به عنوان اسپانسر به باشگاه آورد که لوگوی این شرکت را بر روی پیراهن‌های ما درج کردند، اما نه از پول خبری شد، نه قرارداد و نه از مدیر. پرهوادارترین تیم آسیا ادعای ما نیست، بلکه این امر در نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اثبات شده است. ما یک مدیر آوردیم که ادعا کرده کار اقتصادی و ورزشی انجام می‌دهد، اما این اتفاق رخ نداد. ما دو سه سال است که در فضای مجازی مشکل داریم. مشکل ما، یک سری دخالت‌هایی است که از اسم تراکتور در آن استفاده می‌کنند.

شرکت ملی مس گفته تراکتور را نمی‌خواهد
یک نماینده‌ای که شهر خودش محروم‌ترین شهر کشور است، از نام و برند تراکتور استفاده و با آن موج سواری می‌کند. نمی‌دانم او می‌خواهد چه بگوید. آذربایجان نمایندگان بزرگی دارد، اما من وقتی این مسائل را می‌بینم، ناراحت می‌شوم.
شرکت ملی مس می‌گوید «تراکتور را نمی‌خواهم» اما این نماینده می‌گوید که «مجبورند مالکیت تراکتور را قبول کنند» این در حالی است که شما اگر خواستگاری هم بروید، باید ابتدا درخواستی بدهید و بعداً اقدامات را انجام دهید. وقتی شرکت ملی مس درخواستی نداده و صراحتاً هم گفته که تراکتور را نمی‌خواهد، این نماینده با یک سری از افراد ارتباط برقرار کرده و بنده را تهدید هم می‌کنند.
این آقا گفته که «از زنوزی سلب مالکیت می‌کنیم.» متاسفانه در کشور ما مدرک گرایی رواج پیدا کرده، اما کاش به جای این که مدرک گرایی در کشور رایج شود و بگوییم دکتر یا مهندس هستم، دیپلم داشتیم اما با سواد بودیم. سلب مالکیت مگر می‌تواند بدون رضایت مالک حاصل شود؟ مگر این که مصادره شود، این اتفاقی است که می‌تواند رخ بدهد.

مخالف واگذاری تراکتور نیستم
 من با استاندار و مسوولان استان صحبت کردم که آن‌ها گفتند از این موضوع خبر ندارند. این طور نیست که با یک سری افراد جلسه برگزار کنند و یک نفر را تهدید کنید یا برخی افراد را به این طرف و آن طرف بفرستید. من مخالف واگذاری نیستم، اما من این تیم را از حاکمیت خریده‌ام. جلوی نظام گردن من از مو باریک‌تر است، چون من ایرانی هستم و نظام و کشورم را دوست دارم، اما این که تهدیدهای آن‌چنانی بکند را برنمی‌تابم.
من با واگذاری مخالف نیستم و بیش‌تر از هر کسی دوست دارم که تراکتور ارتقا پیدا کند. این آقا امروز از سلب مالکیت صحبت کرده، آیا فردا هم به بازیکن می‌‎گوید که از شما سلب بازیگری می‌کنم؟ شما در جمهوری اسلامی نماینده مجلس و قانون گذار هستید. شما قوانین را متوجه نشوید، پس چه کسی متوجه شود؟

تلویزیون هزینه تولید محتوای‌مان را نمی‌دهد
رادیو و تلویزیون وقتی یک سریال می‌سازد، برای آن هزینه می‌کند و به کارگردان و بازیگر و عوامل دیگر و حتی تجهیزات هزینه پرداخت می‌کند. من به باشگاه‌های دولتی کار ندارم که از جیب دولت هزینه می‌کنند، در بخش خصوصی، کارگردان من سرمربی است و بازیگران هم، بازیکنانم. شرایط فعلی طوری هست که انگار من برای تلویزیون برنامه می‌سازم، اما هزینه آن را شخصا تقبل می‌کنم.

پنجره تراکتور تا ۱۰ روز دیگر باز می‌شود
به هواداران می‌گویم که پنجره نقل و انتقالات تراکتور در ۱۰ روز آینده باز و بازیکنان خوبی جذب خواهد شد. این را هم بگویم که هیچ کس بر سر سرمایه خودش نمی‌زند. من حتی اگر بخواهم تراکتور را هم بفروشم یا واگذار کنم، باید این باشگاه را به اوج رسانده و بعد این کار را انجام بدهم. هر کس می‌گوید که من می‌خواهم این باشگاه را خراب کرده و سپس واگذار کنم، دروغ است.  وقتی بخواهید خانه خود را هم بفروشید، دستی به سر و روی خانه می‌کشید تا آن را گران‌تر بفروشید، نه این که کلنگ بزنید و بعد بفروشید. من تراکتوری هستم و به به این تیم علاقه و عشق دارم و نمی‌گذارم این باشگاه تتزل کند. مالکیت این باشگاه با من است و  اگر هم آن را بفروشم، در اوج این کار را انجام خواهم داد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 12 =