کد خبر : 34627
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

درخواست اهالی روستای الوار برای رسیدگی دستگاه قضائی به وضعیت اراضی خود / اوقاف: دادگاه به موقوفیت اراضی رای داده است

درخواست اهالی روستای الوار برای رسیدگی دستگاه قضائی به وضعیت اراضی خود / اوقاف: دادگاه به موقوفیت اراضی رای داده است

جمعی از اهالی روستای «الوار» از توابع دهستان «آجی چای» شهرستان تبریز در شرایطی در نامه‌ای خواستار رسیدگی صریح دستگاه قضائی به وضعیت اراضی خود شده‌اند که اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان می‌گوید دادگاه به موقوفیت این اراضی رای داده است.

به گزارش نگاه، در این نامه با اشاره به خلع ید تعدادی از اراضی واقع در روستای «الوار»، آمده است: به اطلاع مسئوولان عالی به ویژه نهادهای امنیتی و قضایی می رساند که اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با توسل به انواع ترفندها و به استناد حکم شعبه ۱۲ حقوقی تبریز، اقدام به قلع و قمع و خلع ید چندین نفر از صاحبان نسق روستای الوار تبریز کرده و این حکم ناعادلانه طی هفته آینده در شرف اجرا می باشد.
در این نامه اضافه شده است: عاجزانه تقاضا داریم نگذارید مترصدین فرصت از یک چنین فرآیند تحمیلی به نظام، هزینه ای مضاعف بر مردم مظلوم منطقه و صاحبان نسق زراعی که راه نجاتی برایشان نمانده است، تحمیل کنند که در غیر این صورت سرنوشت هزاران خانوار از اهالی منطقه که دل در گرو ایران عزیز دارند و کوچه و بازار و خیابان های محل زندگی آنان مزین به نام شهدای گلگون کفن است، به راحتی در اثر مسامحه برباد و «کُنْ فَیَکونُ» خواهد شد.
در نامه اهالی روستای الوار آمده است: ما شوره زارهایمان و دشت و باغ هایمان را با قله های بلند و کوتاهش رها نخواهیم کرد و با تلخ و شیرینی هایش کنار خواهیم آمد، زیرا ریشه در این خاک داریم و نمی خواهیم چون بوته ای رها شده در تند باد به تصویر در آئیم و در جواب سکوت ها فریاد می زنیم که خاک، آسمان و تمام صوفیان و روستاهای اطراف تبریز و صوفیان برای ما مقدس است.
در این نامه اشاره شده است: بسی مایه حیرت است که بعد از گذشت سال ها از اعتراض شهروندان صوفیان به عدم امنیت در مالکیت اموال خویش که به سادگی و به احترام و به نحوی مسالمت آمیز برگزار می شود، صدایی از رسانه ها و مسئوولی در نمی آید.
اهالی روستای الوار تصریح کرده اند: ما اهالی صوفیان و روستاهای اطراف تبریز و صوفیان سال هاست از این موعظه های حقوقی ملال آور و توجیهات نفرت انگیز و تصمیمات مشمئزکننده و از این بی تفاوتی اخلاقی به تنگ آمده ایم و از این خونسردی عامدانه و از این گمراه سازی به شدت ناخرسند و ناراحتیم و آن را اقدامی در جهت نقض ثبات مالکیتی خویش می دانیم و این قصور مدنی و حقوقی را نقض وفای به عهد به آرمان های انسانی قلمداد می نماییم.
رونوشت این نامه به اداره کل اطلاعات، دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
در همین ارتباط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز به ایرنا اعلام کرد: سابقه پرونده اراضی روستای الوار به بیش از ۱۰ سال قبل باز می گردد که طی آن در قالب پرونده قائم مقام در دادگاه رسیدگی شد و پس از اعاده دادرسی، دستگاه قضائی به موقوفیت این اراضی رای داد.
این اداره ادامه داد: بر همین اساس و به دنیال تصرف غاصبانه تعداد محدودی از افراد در اراضی یاد شده، دستور مجدد رسیدگی به پرونده به سال ۱۳۹۹ صادر و نتیجه نهایی آن پس از تجدیدنظر خواهی در دهم تیر ماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ گردید که در آن مالکیت ۶ دانگ اراضی پلاک الوار به عنوان موقوفه، ثبت و نهایی شد.
اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز با اشاره به اینکه موضوع پرونده فوق به ۲ بخش مستاجران باحق و بی حق قابل دسته بندی است، خبر مربوط به قلع و قمع بخش از اراضی را تایید و اضافه کرده است: کسانی که به صورت غیرقانونی در اراضی مربوط، اقدام به ایجاد اعیانی کرده بودند و تعدادشان نیز بسیار محدود می باشد، قلع و قمع شده است.
این اداره با اعلام اینکه تمامی اسناد و مدارک مربوط به روستای الوار در این مجموعه موجود است، اعلام کرد: در صورت نیاز تمامی این اسناد و مدارک برای آگاهی اذهان عمومی و رفع برخی شائبه ها در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =