کد خبر : 18365
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۱۶

روحانی: این همه پیغام و پسغام آمریکا به‌خاطر یأسی است که بر او مستولی شده است

روحانی: این همه پیغام و پسغام آمریکا به‌خاطر یأسی است که بر او مستولی شده است

رئیس‌جمهور گفت: این همه پیغام و پسغام آمریکا را که مشاهده می‌کنیم به خاطر یأسی است که بر نقشه و افکار دشمن مستولی شده و آنها هم می‌دانند این راه پاسخ نخواهد داد. به گزارش فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در نشست علنی امروز مجلس (سه شنبه ۱۲ شهریور) و در وزرای پیشنهادی

رئیس‌جمهور گفت: این همه پیغام و پسغام آمریکا را که مشاهده می‌کنیم به خاطر یأسی است که بر نقشه و افکار دشمن مستولی شده و آنها هم می‌دانند این راه پاسخ نخواهد داد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در نشست علنی امروز مجلس (سه شنبه ۱۲ شهریور) و در وزرای پیشنهادی خود برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در ابتدا فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزای سید و سالار شهیدان را به تمام مسلمانان دنیا تسلیت می‌گویم و امیدوارم همه ما پیرو راه آن عزیز باشیم و گفت من برای سامان دادن امور جامعه و نجات امت از انحراف و نفاق قیام و نهضتم را آغاز کردم که اراده و تصمیم من امر و فرمان به خوبی‌ها و نهی و بازداشتن از پلشتی‌ها و زشتی‌هاست، راه من، راه جدم، پدرم و برادرم خواهد بود.

وی افزود: همه امید ما این است بتوانیم پیرو راه آن بزرگوار باشیم برای اصلاح جامعه‌مان در هر لحظه و هر زمان بکوشیم و در مسیر خوبی‌ها در جامعه و پاک کردن بدی‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. 

وی بیان کرد: محضر نمایندگان عرض می‌کنم که شرایط امروز کشور شرایط سخت و پیچیده‌ای است که نیاز به نقش آفرینی استثنایی از سوی مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضائیه و سایر ارکان کشور دارد. من به یاد ندارم که هیچ کشوری در تاریخ دهه‌های گذشته همانند ایران امروز در فشار اقتصادی بی‌حد و حصر و حداکثری استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته باشد.

رئیس جمهور گفت: طراحی بر این بود که در ۱۶ ماه پیش با تحریم شدیدی که علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام و اجرا می‌شود حداکثر کشور ۶ ماه بیشتر نتواند تاب‌آوری داشته باشد و اگر ما به تاریخ کشورهای دیگر مراجعه کنیم با این چنین تحریمی که از تحریم صادرات نفت و سایر موارد گرفته تا تحریم شدید بانکی و تا تحریم کشتیرانی و بیمه و سایر تحریم‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم هیچ کشور معمولی نمی‌توانست ۶ ماه مقاومت کند.

وی افزود: اینکه در طراحی آنها چنین بود که بعد از ۶ ماه یعنی در پایان سال میلادی گذشته از نظام و انقلاب، دولت و مجلس چیزی نمانده باشد با محاسبات عادی یک محاسبه خیلی غلطی نبود، اما وقتی این محاسبه در برابر یک ملت آب‌دیده، یک ملتی که فراز و نشیب فراوان در تاریخ دیده، دارای فرهنگ بلند، ایمان قوی و اعتقاد به خاندان رسالت و همواره پشت‌سر پرچم سالار شهیدان آماده ایثار و فداکاری برای اهداف بلند و آرمان های خود در طول تاریخ بوده البته در برابر چنین ملتی اینگونه محاسبات، محاسبات نادرست و غلط بود.

روحانی گفت: آنها هم امروز به این واقعیت رسیده‌اند. من اگر بخواهم یک کلمه بگویم این است که امروز نگاه دنیا به ایران بعد از ۱۶ ماه مقاومت حتی نگاه آمریکا نسبت به ملت ایران عوض شده، آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که با فشار حداکثری نمی‌توانند ملت ایران را به زانو در آورند. آن همه پیغام و پسغام با واسطه در سراسر جهان امروز مشاهده می‌کنیم به خاطر همین یأسی است که بر نقشه دشمن و افکار دشمن مستولی شده و آنها هم می‌دانند این راه پاسخ نخواهد داد.

وی افزود: آنها می‌دانند این جنگ تحمیلی اقتصادی همانند جنگ تحمیلی نظامی ۳۰ سال قبل که هیچ نتیجه‌ای نداد و ملت ما علیرغم همه دشواری‌ها در برابر جهان یعنی در برابر کشوری که به ایدئولوژی شرق به ظاهر خودش را مسلح کرده بود با سلاح غرب، شوروی و فرانسه مجهز کرده بود و با پول عربستان فکر می‌کردند در برابر یک ملت تنهایی که دو ابر قدرت آن زمان یعنی نه آمریکا و نه شوروی در کنار دشمنان ملت ایران قرار گرفته‌اند، فکر نمی‌کردند ملت ایران بتواند در این جنگ پیروز شود.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 9 =