کد خبر : 28524
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

رمز ماندگاری شهریار، عشق و ارادت او به امیرالمؤمنین(ع) است

رمز ماندگاری شهریار، عشق و ارادت او به امیرالمؤمنین(ع) است

مدیرعامل بنیاد شهریار گفت: من رمز ماندگاری شهریار را عشق و ارادت او به مولی‌الموحدین علی(ع) می‌دانم، شهریار تمامی گوهرهای شعر کلاسیک را فدای امیرالمؤمنین(ع) کرده‌ است، لذا تا امیرالمؤمنین، آیات الهی و اهل‌بیت(ع) هستند، شهریار نیز خواهد بود.

به گزارش نگاه، علی‌اصغر شعردوست جمعه شب در همایش روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار که در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد، اظهار کرد: من مکرراً در جایی‌که باید از فارس‌ها تعریف کنم، به پان‌فارس بودن و در جایی‌که باید از ترک‌ها تعریف کنم به پان ترک بودن متهم شده‌ام اما روح بلند امام حسین(ع) را شاهد می‌گیرم که در شبی که می‌خواستم پیشنهاد نام‌گذاری این روز را مطرح کنم، توسل کردم و تاکنون نیز آثار مثبت این روز را می‌بینم.
وی در خصوص رابطه شهریار و زبان ترکی گفت: شهریار زمانی شروع به سرودن شعر ترکی کرد که شاعری نام آوازه‌ در زبان فارسی بود و سروده‌های ترکی شهریار از نظر کمیت بسیار پایین‌تر از شعر فارسی است اما همین تعداد کم نیز فخیم ترین و زیباترین نمونه‌های شعر ترکی هستند.
وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب در خصوص شهریار خاطرنشان کرد: ایشان در صدمین سالگرد تولد استاد شهریار فرمودند که ما در تاریخ ادبیات ایران‌زمین شاعرانی را که بتوان آن‌ها را حکیم خطاب کرد زیاد سراغ نداریم؛ مانند حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم نظامی گنجوی و من شهریار را در میان شاعران حکیم ایران‌زمین می‌دانم.
شعردوست با انتقاد از وضعیت مقبرة الشعرا خطاب به‌ مسئولین گفت: در جایی‌که اکنون قرار داریم شعرایی دفن شده‌اند که از اقصی نقاط جهان اسلام به این مکان آمده‌اند تا در این‌جا دفن شوند و لذا می‌توان این مکان را  دارالسلام شعرا نامید اما آن‌طورکه باید در حق این مکان کار نشده‌است و با این وضعیت موجود شاید دهه‌ها طول بکشد تا مقبره الشعرا آباد شود.
مدیرعامل بنیاد شهریار اظهار کرد: خواسته‌ی ما این است هیئت‌امنایی شایسته و درخور مقبره الشعرا تشکیل شود و از بودجه‌های ملی و استانی استفاده شود، چرا که این وضعیت شایسته‌ی مقبره الشعرا، تبریز و ایران نیست.
به گزارش ایسنا، در این مراسم تنی چند از شعرای تبریزی اشعاری را سرودند و همچنین به تعدادی از هنرمندان تبریزی درجات ۱ و ۲ هنری اعطا شد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + 17 =